دنیای لوگوها

شنبه ، 17 خرداد 1393 ، 14:08


هر روز مصرف کنندگان با لوگوها و آرم های مختلفی آشنا میشوند و یا از برندهای و مارک های مختلف با لوگوهای متفاوت خرید میکنند اما کمتر کسی به دنبال معنای این لوگوها یا مفهوم آنها و ارتباطشان با محصولات است. لوگوها و آرمهایی که در بازار تجاری مورد استفاده قرار میگیرند معمولا عکس و تصاویر بوده و یا ممکن است یک تا دو کلمه هم داشته باشند. اکثر لوگوها نشانه های بصری هستند آنها نشان از یک محصول، برند، داستان و... را دارند.

 

سو متیو هل


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سو متیو هل کارشناس ارشد استراتژی نامهای تجاری در شرکت Lippincott در نیویرک معتقد است انتخاب یک لوگو و آرم برای تجارت ها سخت ترین انتخاب است چون لوگو در چند ثانیه مطلب یا پیامی را به ذهن مخاطب رسانده و در چند ثانیه کوتاه تاثیر گذاری خواهد داشت. متیو هل تاکنون چندین پروژه ی مختلف را با تیم کاری اش در مورد طراحی لوگوها یا تغییر آنها داشته است مثلا فروشگاه "Wall-mart" با کمک این تیم کاری لوگوی خود را تغییر داد فروشگاه Wall-mart در سال 2005 از شرکت Lippincott خواست تا تصویر لوگواش را تغییر دهند این فروشگاه زنجیره ای از سوپر مارکتها و هایپر کمارکتهای گوناگون تشکیل شده است که شعبه های متعددی دارد.


متیو هل و تیم کاری اش تصمیم گرفتند رنگ آبی این لوگو را تغییر دهند اما چون رنگ آبی رنگ مورد علاقه ی بسیاری از مردم دنیاست این رنگ برای لوگوی فرشگاه کم رنگ تر شد چون رنگ آبی کمرنگ نشان از مدرنیته بودن دارد آنها همچنین فاصله ی بین دو کلمه ی wall و mart را از بین برده و فونت آن را تغییر دادند.
متیو هل همچنین تصمیم گرفت ستاره ای را که بین دو کلمه بود حذف نموده و از شمای یک لامپ روش برای این لوگو استفاده کند چون ستاره در خیلی از لوگوها مورد استفاده است اما استفاده از یک لامپ در اصل نشان از کیفیت محصولات این فروشگاه را دارد. آنها رنگ زرد پر رنگ را به جای زرد کمرنگ برای لامپ ترجیح دادند چون زرد روشن نشان از کیفیت محصول را ندارد بلکه زرد  پر رنگ نشان از کیفیت محصول را دارد.

 

اما از دیگر پروژه های تیم متیو هل وب سایت ebay بود که این شرکت هم برای تغییر لوگوی خود از شرکت Lippincott کمک گرفت. وب سایت ebay در زمینه ی خرید و فروش اجناس دست دوم به صورت آنلاین فعالیت میکند. متیو هل معتقد است وب سایت های اینترنتی نباید لوگوی خود را به طور کلی تغییر بدهند بنابراین وب سایت ebay تغییر جزئی به لوگواش داد. متیو هل معتقد بود که لوگوی  ebay‌ایراد تایپو گرافی دارد بنابراین فونت این لوگو با اندک تغییر و همچنین رنگ لوگو با اندک تغییری که داشت جلوه ی بهتری پیدا کرد.

 

 

متیو هل حروف کلمه ی ebay را روی یک خط قرار داده و آن را به شکل منظم درآورد همچنین رنگ لوگو را مقداری کمرنگ تر کرد به این صورت این لوگو با توجه به نوع تجارتی که دارد رسمی تر شد چون لوگوها باید به تناسب تجارتی که برای آن طراحی میشوند از رنگهای رسمی تر و فونتها و تصاویر حرفه ای تر استفاده کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 17 خرداد 93
خبر خوش برای جوانان تهرانی بدون مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر