10 نشان یک تیم کاری خوب

يكشنبه ، 18 خرداد 1393 ، 10:21


تیم کاری یعنی انجام کار گروهی در محیط کار. در یک تیم کاری اعضا هدف مشخصی داشته و همگی تلاش میکنند تا یک تجارت یا یک برند موفق باشد. مشخصه ی اصلی یک تیم کاری خوب روحیه ی اعضای آن است افرادی که بتوانند با همکاری یکدیگر کار را با موفقیت انجام دهند.

 

مطمئنا ویژگی های فردی و خلقی افراد برای انجام کار گروهی مهم است چون برخی از افراد طبیعتاً میل به همکاری با دیگران برای انجام کار گروهی را ندارند و ترجیح میدهند شخصا کاری را انجام بدهند اما قرار گرفتن در یک محیط کاری و انجام وظیفه یا مسئولیت یعنی انجام کار گروهی چون وقتی کارمندی وظیفه ی خود را در گروه به درستی انجام ندهد قطعا کار کل گروه با مشکل مواجه میشود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک تیم کاری موفق باید دارای 10 نشان باشد که این 10 نشان مهم باعث میشود علاوه بر موفق بودن تیم کاری کار با نهایت دقت و جدیت انجام بگیرد و تیم کاری بتواند از پس چالش ها و مشکلات کاری بر بیاید.


1-هدف:

مهمترین چیزی که یک تیم کاری به آن نیاز دارد هدف است. چون اساسا بدون هدف تیمی شکل نخواهد گرفت. داشتن هدف مشترک برای تک تک اعضای تیم کاری باعث میشود که تلاش، کوشش و انگیزه را به دنبال داشته باشد..


2-اولویت ها:

تیم کاری باید بداند که چه چیزهایی مهمتر هستند و نیاز به برنامه ریزی قوی تری دارند یک تیم کاری خوب باید به ترتیب از مسائل مهمتر شروع کرده و بداند که پس از این مرحله از کار باید وارد مرحله ی دیگری شود و بتواند از پس برنامه ریزی برای اولویت بندی کارها بر بیاید و آنها را مدیریت کند هم از لحاظ زمان بندی و هم از لحاظ چگونگی انجام آن.


3-نقش ها: یک تیم کاری خوب به محض اینکه ایده کاری را دریافت کرد باید این توانایی را داشته باشد که نقش هر عضو را برای به انجام رساندن این ایده تعیین کند مثلا هریک از اعضا یک بخش از کار را بر عهده بگیرد و برای به انجام رساندن آن با دیگر کارمندان هم مشورت کند و این در اصل انجام یک کار گروهی است که هر کسی عهده دار انجام مسئولیتی برای رسیدن به هدف باشد.


4-استعداد های برتر:

یک تیم کاری باید در درجه ی اول مستعد باشد استعداد و خلاقیت داشتن به پیشرفت و انجام سریعتر کارها کمک کند چون افراد قابلیت این را دارند که در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه را از کار خود بگیرند بنابراین یک تیم باید از افراد مستعد تشکیل شده باشد مخصوصا افرادی که علاقمند به یادگیری هستند.


5-قدرت تصمیم گیری:

همیشه در فرآیند انجام کار ممکن است نیاز باشد تا چیزی را تغییر بدهیم یا چیزی را جایگزین یا حذف کنیم این تصمیم گیری های کوچک و بزرگ نیاز به افرادی دارد که قدرت تصمیم گیری خوبی دارند  و برای گرفتن یک تصمیم تمام جوانب کاری آن را در دست میگیرند.


6-مقابله با چالش ها:

یک تیم کاری خوب باید توان مقابله با چالش ها را داشته باشد باید بتواند در هنگام بروز چالش ها با آنها مقابله کند. چالش ها در کار میتواند هم شخصی باشد و هم کاری در کل یک تیم موفق باید بتواند مرزی را بین روابط شخصی و کاری قائل باشد.


7-هنجارها و استانداردها:

رعایت استانداردها در کار کمک میکند تا فعالیت های شما نتیجه بخش باشد وقتی که از روی نظر شخصی کاری را شروع کنیم به مشکل بر میخوریم مشورت با اعضای گروه و همفکری در چارچوب استانداردها برای انجام یک کار موفق نتیجه ی بهتری خواهد داشت.


8-اثر بخشی:

وقتی که با اعضای یک تیم مشغول به کار هستید باید تلاش کنید ایده ها و نظراتی را که عنوان میکنید موثر باشد چون کارفرمایان از تیم کاری میخواهند که کار را با موفقیت انجام بدهد بنابراین اگر اثر بخشی تیم کاهش یابد قطعا موفقیتی در کار نخواهد بود. اثر بخشی یعنی اینکه کار با همفکری و همکاری بتواند در رسیدن به موفقیت در نهایت موثر باشد.


9-موفقیت:

این هم اصل مهم و ویژگی دائمی یک تیم است که در کارشان موفق باشند  همواره اعضای یک تیم تلاش میکنند برای کسب موفقیت از تجربیات دیگر اعضا استفاده کنند و تجربیات خود را نیز در اختیار دیگر اعضا قرار دهند.


10-بازخورد:

همیشه یک گروه موفق منتظر بازخورد و نتیجه ی خوب از فعالیت هایش است چون موفقیت پس از تلاش های فراوان به دست می آید این بازخورد نشان میدهد که چقدر برنامه ریزی شما برای کار و انجام مراحل آن با موفقیت همراه بوده است نتیجه و بازخوردی که از کار میگیریم میتواند به ما کمک کند برای کارهای بعدی از نقاط قوت موفقیت های کسب شده استفاده کنیم و نقاط ضعف آن را به حداقل برسانیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► شرایط و ضوابط استخدام در آموزش و پرورش
واریز یارانه خرداد به حساب تمامی متقاضیان ◄

مطالب مرتبط
بنر