سوئیت ارزان در تهران چند؟

يكشنبه ، 18 خرداد 1393 ، 12:52

یک واحد 32 متری در خیابان آزادی همراه با آسانسور و پارکینگ با شش سال قدمت 141 میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.
خبرگزاری ایسنا: با توجه به بازگشت رونق به بازار مسکن و البته پایین بودن قدرت خرید مردم، تقاضا برای خرید واحدهای کوچک به ویژه سوئیت‌ها در حالی افزایش یافته که پایین‌ترین قیمت آن در سطح شهر تهران حدود 110 میلیون تومان است.

با توجه به روند افزایشی قیمت خانه و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در کلان‌شهرها نظیر تهران، طی سال‌های اخیر استقبال از واحدهای مسکونی کوچک بیشتر شده و به جز آپارتمان‌های متراژ پایین، سوئیت‌ها هم جایگاه خود را در بازار مسکن یافته است.

در حالی که در گذشته از سوئیت‌ها به عنوان پانسیون یاد می‌شد و جایگاهی به عنوان یک واحد مسکونی نداشت اما با گذشت زمان و گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت، کاهش قدرت خرید و بالا بودن قیمت‌های مسکن این واحدها جایگاهی در خرید و فروش پیدا کرده‌اند؛ به طوری که قیمت سوئیت‌ها مانند دیگر واحدهای مسکونی بر اساس متراژ محاسبه نمی‌شود و قیمت کلی دارند که بعضا اگر قیمتشان بر متراژشان تقسیم شود نرخ هر متر آن بیشتر از نرخ عرف آن منطقه می‌شود. در این میان نگاهی به بازار سوئیت‌های قابل فروش در پایتخت خالی از لطف نیست.

- یک سوئیت 30 متری در منطقه اشرفی اصفهانی با قدمت 14 سال ساخت 200 میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

- یک واحد 38 متری در منطقه کارگر جنوبی نیز با قدمت یک سال ساخت 125 میلیون تومان فروخته می‌شود.

- یک واحد 32 متری در خیابان آزادی همراه با آسانسور و پارکینگ با شش سال قدمت 141 میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.

- یک واحد 33 متری در خیابان پیروزی همراه با پارکینگ 115 میلیون تومان فروخته می‌شود.

- یک واحد 38 متری در منطقه سیدخندان با پنج سال قدمت 230 میلیون تومان برای فروش سپرده شده است.

- یک واحد 33 متری همراه با 10 متر حیات خلوت در منطقه جیحون 110 میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.

به گفته مشاوران املاک این واحدها از زمانی که قیمت‌ها در این بازار مسکن بالا رفته تقاضای بیشتری پیدا کرده است.

در این باره محمدمهدی مافی، بازررس انجمن صنفی انبوه‌سازان کشور می‌گوید جواز ساخت برای واحدهای کوچک معمولا از سوی شهرداری به سختی صادر می‌شود و می‌توان گفت این واحدها فقط در مناطق خاصی ساخته می‌شوند.

وی معتقداست: با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش توان خرید مردم باید رویکردها به سمت ساخت واحدهای کوچک با امکانات بیشتر پیش رود و با بازنگری در الگوهای مصرفی می‌توانیم به تقاضای مردم در این بخش پاسخ بهتری دهیم.

از اسفند پارسال روند معاملات مسکن رفته رفته رو به افزایش است تا جایی که در اردیبهشت ماه با افزایش 57 درصدی معاملات مسکن مواجه شده‌ایم که نشانه بازگشت رونق به بازار راکد مسکن پس از گذشت حدود دو سال است.

اما دست‌اندرکاران تاکید دارند با وجود افزایش معاملات، قیمت‌ها در نیمه اول سال روند افزایشی نخواهند داشت و رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز معتقد است: قیمت‌ها در بازار مسکن روند نزولی در پیش گرفته و احتکارکنندگان این بازار به زودی متضرر خواهند شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 3 میلیون نفر در صف وام ازدواج هستند
آنها که ازجام جهانی ،کره می گیرند! ◄

مطالب مرتبط
بنر