5 اشتباه رایج در کاریابی

يكشنبه ، 18 خرداد 1393 ، 13:56


برای پیدا کردن کار راه های زیادی وجود دارد هر کسی ممکن است از راه های مختلفی مثل استفاده از آگهی ها، ارسال رزومه، شرکت در آزمون و... در جایی مشغول به کار شود. برای پیدا کردن یک کار خوب باید خیلی از جوانب را در نظر بگیریم مثلا میزان مهارت و تجربیات یا نوع کار و علایق شما نسبت به آن کار، همچنین محیط کاری که باید با روحیات شما سازگاری داشته باشد. همیشه افرادی که پشتکار فراوان دارند بهتر میتوانند کار پیدا کنند و البته موفق تر هم هستند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر افرادی که در جست و جوی کار هستند باید دقت کنند که 5 اشتباه رایج آنها باعث میشود که دیرتر کار مورد نظر خود را پیدا کرده و یا اینکه در میانه راه ناامید شوند و کار پیدا کردن را برای خودشان سخت و دست نیافتنی کنند.

 


1-کاریابی بدون برنامه ریزی: برخی از افراد هستند که دائما در جست و جوی کارند اما نمیدانند که از کار چه هدفی دارند یا اینکه چه کاری مناسب آنهاست و آنها را به هدفشان نزدیکتر میکند. اینکه وارد یک کار بشویم و با جنبه های مختلف ان آشنا شویم باعث میشود که در آینده بتوانیم شغل بهتری پیدا کنیم چون میتوان در همان کار موقت هم روحیات فردی را تشخیص داد و نتیجه گرفت که چه کاری بهتر به روحیات ما میخورد کسی که واقعاً به دنبال کار مورد علاقه خود باشد برای رسیدن به آن تلاش میکند برنامه ریزی که برای کاریابی به آن نیاز داریم این است که از کارهای کوچک و موقت شروع کرده کم کم با افزایش تجربیات خود بتوانیم کار بهتری پیدا کنیم.


2-استفاده از منابع محدود کاریابی: برای کار پیدا کردن سعی کنید روزانه آگهی های روزنامه های مختلف ، آگهی های موجود در اینترنت و وب سایت های کاریابی را مورد بررسی قرار دهید. چون ممکن است یک فرصت کاری در یک آگهی روزنامه یا در سایتی در اینترنت درج شود و شما به دلیل اینکه فقط از یکسری از منابع استفاده میکنید دیگر فرصت ها را از دست بدهید.


3-رزومه ی قدیمی: رزومه ها نیاز به به روز شدن دارند شما نباید از رزومه ای که در دوران دانشجویی داشتید یا رزومه ای که حدود یک سال پیش یا پیش از آن تهیه کرده اید برای فرصت های شغلی جدید استفاده کنید.  رزومه خود را مطابق با آخرین تجربیات کاری و هر آنچه که حتی به صورت داوطلبانه و یا در مدت کوتاه کار انجام داده اید تنظیم کرده و با درج تاریخ ان را به روز کنید.


4-زمان بندی کوتاه: برای پیدا کردن کار باید زمان بندی مناسبی را در نظر بگیرید. زمان برای کار پیدا کردن ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشد این بستگی به نوع کاری که شما در جست و جوی آن هستید دارد. اغلب در زمان کوتاه نمیتوانید کار که تمام فاکتورهای مورد نظر شما را داشته باشد پیدا کنید. افرادی پس از یک مدت کوتاه از پیدا کردن کار مورد نظر ناامید میشوند و از تجربیات مورد نیازشان دور میشوند شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا کاری مناسب برای خودتان پیدا کنید و ممکن است این کار حتی با اولویت های شما سازگاری نداشته باشد اما موقعیت های بهتری را در آینده برای شما فراهم کند.


5-عدم داشتن اعتماد به نفس: یکی از عوامل مهمی که مانع رسیدن به کار و هدف میشود نادیده گرفتن ارزش ها و عدم اعتماد به نفس است. شما باید به توانایی های خود ایمان داشته باشید و خود را دست کم نگیرید. خیلی از اوقات کار جویان به دلیل عدم اعتماد به نفس نمیتوانند کاری را شروع کنند و این باعث میشود فرصت های شغلی خوب را از دست بدهند اعتماد به نفس به شما کمک میکند که موفق تر عمل کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ظریف: جهش در مبادلات اقتصادی در جهان
دوستاران هنر این 5 تبلت را بخرند ◄

مطالب مرتبط
بنر