تولید انبوه موبایل یازده‌دوصفر در کشور! (طنز)

دوشنبه ، 19 خرداد 1393 ، 10:14

ایسنا - رضا ساکی: آقای جنتی وزیر محترم ارشاد دیروز صبحانه‌ای میل کرده‌اند و حرف‌هایی زده‌اند و شهر را به هم ریخته‌اند. باز شانس آوردیم ایشان را به ناهار به اتاق بازرگانی دعوت نکرده بودند. یعنی اگر آقای جنتی به ناهار دعوت بود و وقت بیشتری برای حرف زدن داشت تا به حال درگیر جنگ داخلی شده بودیم، چون ایشان دقیقا انگشتش را هی بلند می‌کرد و هی روی نقاط حساس دلواپسان می‌گذاشت و از ماهواره و پارازیت و فیلترینگ و گروه‌های فشار می‌گفت. حتی یک جا انگشت را روی ماجرای فیضیه و لندن هم گذاشت.

خلاصه این‌که آقای جنتی دیروز سر میز صبحانه حرف‌هایی زده‌اند و چیزهایی گفته‌اند که اگر بشود سوییس که سوییس است و کویت که کویت است باید بروند لُنگ بیندازند. اما وزیر ارشاد در بخشی از سخنان‌شان اشتباه بزرگی کرده‌اند. آقای جنتی برای این‌که بگویند فیلترینگ و پارازیت تاثیری در استفاده نکردن مردم از ماهواره و اینترنت ندارد گفته‌اند: «در حال حاضر آمریکایی‌ها مشغول نصب 14 ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از 1000 کیلومتر هستند. بعد از آن شما راحت می‌توانید با موبایل‌های‌تان شبکه‌های ماهواره‌یی را در کوچه و خیابان ببینید.»

اما اشتباه بزرگ آقای جنتی این است که حواسش نیست وقتی که آن 14 ماهواره زیر 1000 متر به راه افتاد آن وقت دیگر همراه داشتن موبایل به جز مدل یازده‌دوصفر ممنوع خواهد بود. اشتباه بزرگ آقای جنتی این است که فکر می‌کند ایده‌ها برای محدود کردن تمام شده است در حالی‌که همیشه راهی برای دلواپسی هست. یعنی چند سال بعد:

روز، خارجی، میدان ونک

- خواهرم موبایلت را ببینم.

- من موبایل ندارم برادرم. حتی یازده‌دوصفر.

- آفرین بر تو خواهرم. آفرین. این شاخه گل تقدیم به تو.

***

- هوی بچه.

- بله قربان.

- این چیه؟ با کی حرف می‌زنی؟

- به خدا خواهرمه.

- پس چرا حجاب نداره.

- عرض کردم خواهرمه. شما چرا نگاه می‌کنی؟

- حالا راه می‌افتی با موبایل هوشمند از اینترنت بی‌سیم زیر ماهواره‌های زیر 1000 متری امریکایی استفاده می‌کنی با دختر مردم تو خیابان چت می‌کنی؟

- دختر مردم نیست قربان، دختر بابامه.

- دختر باباته؟

- یعنی خواهرمه.

- پس چرا حجاب نداره؟

***

- برادرم.

- بله برادر.

- برادر شب شده است و موبایل شما چراغ قوه دارد.

- بله برادر.

- پس خاموشش کن تا خاموشت نکرده‌ام.

- مگر قدغن است؟

- مگر نمی‌شود با چراغ‌قوه مزاحم نوامیس شد؟

- چرا متأسفانه.

- پس خاموشش کن.

-

باقی بقای‌تان!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 4 شغل مناسب برای افراد علاقمند به سفر
یک پرس غذا 500 هزار تومان! +عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر