با همکاری که از شما متنفر است چگونه رفتار کنید؟

سه شنبه ، 20 خرداد 1393 ، 11:32

جهان سهم _ در محیط کار، گاه یکی از همکاران از شما متنفر است. علت هر چه باشد شما برای ادامه کار در این محیط باید مشکل پیش آمده را حل کنید. تشخیص قطعی اینکه یکی از همکاران از شما متنفر است آسان نیست مگر آنکه او اقداماتی انجام داده باشد که مستحق واکنش باشد. به هر حال گاه این دیدگاه در شما بوجود می آید که یکی از همکاران از شما متنفر است. اگر این وضعیت بر کیفیت کار شما تاثیر دارد باید اقدامی انجام شود.

در ادامه پنج توصیه در این زمینه بیان می شود.

1. با رییس خود در باره وضعیت پیش آمده صحبت کنید و از او بخواهید به عنوان میانجی عمل کند. پیشنهاد دهید یک جلسه با حضور هر سه نفرتان تشکیل شود و در آن موضوع بررسی شود. در جلسه، درباره احساس منفی همکارتان نسبت به شما که تشخیص داده اید صحبت کنید. نمونه هایی ذکر کنید که نشان دهد چطور شما به این نتیجه رسیده اید که او از شما متنفر است. همچنین توضیح دهید که وضعیت کنونی چگونه بر کیفیت کار شما تاثیر گذاشته است.

2. با دقت به سخنان او گوش کنید. ممکن است توضیحات او به شما ثابت کند دچار سوء تفاهم شده بودید. اگر این طور بوده از او عذرخواهی کنید و ابراز امیدواری کنید در آینده همکاری موثرتری داشته باشید.

3. در مواردی که دلایل او از نظر شما درست است برای مثال اگر شما دائما وسایل اداری او را بر داشته اید، بپذیرید که اشتباه کرده اید. به او اطمینان دهید دیگر چنین رفتاری نخواهید داشت. کاه کاری که از نظر شما اصلا ناراحت کننده نیست در طرف مقابل احساس بد بوجود آورده و تکرار آن رفتار از سوی شما سبب احساس تنفر در او شده است.

4. اگر همکار شما بدون ارائه دلایل متقاعدکننده اعتراف می کند که از شما متنفر است یا این احساس را انکار می کند، از رییس خود کمک بخواهید. ممکن است رییس شما مایل باشد خصوصی با همکارتان صحبت کنید. در این حالت هر وقت از شما خواسته شد از جلسه خارج شوید و منتظر تغییر رفتار همکارتان باشید.

5. پس از آنکه رییس با همکارتان صحبت کرد امیدوار باشید تجربه کاری بهتری با همکارتان داشته باشید. باید از او خواسته شده باشد رابطه کاری حرفای تر باش شما داشته باشد. با آنکه ممکن است او همچنان بدون دلیل از شما متنفر باشد اما اکنون دیگر مجبور است به گونه ای مناسب رفتار کند طوری که بر کیفیت کار شما تاثیر منفی نداشته باشد.


به یاد داشته باشدی بیان موضوعات در بسیاری از موارد به حل مشکلات منجر می شود. موفق باشید!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کوچکترین آپارتمان‌های تهران چند؟
5 چیزی که کارآفرینان باید برای سرمایه گذاری بدانند ◄

مطالب مرتبط
بنر