کوچکترین آپارتمان‌های تهران چند؟

سه شنبه ، 20 خرداد 1393 ، 11:48
بررسی‌ها نشان می‌دهد تمرکز واحدهای کوچک در نقاط مرکزی، جنوب و جنوب‌شرقی تهران بیشتر از سایر نقاط است و میانگین قیمتی این واحدها حدود 120 میلیون تومان است.
طی سال‌های اخیر افزایش قیمت مسکن موجب شده قدرت خرید خانه با متراژ بالا کاهش یابد و این حجم تقاضا در واحدهای کوچک متمرکز شود که این امر باعث رونق بازار آپارتمان‌های کوچک‌ و کوچک‌تر شده است.

اکنون که بازار مسکن در حال خروج از رکود تورمی بوده و در آستانه جابجایی‌های فصلی هستیم، بسیاری از کارشناسان حال حاضر را فرصت مناسب برای خرید مسکن می‌دانند و بازار این دست واحدهای کوچک تقریبا داغ‌تر از دیگر بخش‌هاست.

با نگاهی به قیمت آپارتمان‌های 40 متری در نقاط مختلف تهران و برآوردی از وضعیت این واحدها می‌توان به کسانی که قصد خرید دارند برآورد مناسبی از شرایط ارائه کرد؛ طبق بررسی میدانی خبرنگار ایسنا نمونه‌هایی از آپارتمان‌های 40 متری زی 10 سال ساخت در تهران که برای فروش به بازار معرفی شده‌اند بدین شرح است:

- یک واحد 40 متری نوساز در خیابان نواب همراه با پارکینگ و انباری 120 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

- ارزش یک واحد 40 متری واقع در خیابان مالک‌اشتر، نوساز 150 میلیون تومان محاسبه می‌شود.

- یک واحد 40 متری با 10 سال قدمت ساخت، بازسازی شده واقع در خیابان استاد معین 96 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

- یک واحد 40 متری در خیابان قزوین همراه با پارکینگ و انباری، طبقه اول با شش سال قدمت ساخت 110 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

- یک واحد 40 متری نوساز واقع در خیابان خاوران، جنب امام علی 95 میلیون تومان برای فروش به بازار معرفی شده است.

- یک واحد 40 متری دیگر واقع در خیابان پیروزی، نوساز همراه با انباری و پارکینگ 150 میلیون تومان محاسبه می‌شود.

بررسی میدانی از سطح شهر نشان‌گر این است که تمرکز واحدهای کوچک در نواحی شرق، جنوب شرق و مرکز شهر بسیار چشمگیرتر از شمال و غرب تهران است.

مصطفی قلی‌خسروی _ رییس کمسیون تخصصی املاک _ در این باره اظهار کرد: واحدهای کوچک بر اساس نیاز و تقاضای مناطق مختلف ساخته شده و همان طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد تمرکز این واحدها در شرق، جنوب شرقی و مرکز تهران بیشتر از سایر نقاط است.

به گفته وی تعداد این واحدها در شمال تهران بسیار کم است چون در واقع تقاضایی وجود ندارد و مردم در این مناطق بیشتر طالب متراژ های بزرگ‌تر هستند.

قلی‌خسروی تاکید دارد سیاست دولت و دولتمردان به سمت کوچک‌سازی واحدهاست تا از این طریق بتوان به خانه‌دار کردن اقشار مختلف کمک کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نمایشگاه بورس ،بانک و بیمه فردا تمام می شود چه بدست آوردیم؟
با همکاری که از شما متنفر است چگونه رفتار کنید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر