چگونه پول پس انداز کنیم؟

سه شنبه ، 20 خرداد 1393 ، 13:08


پول پس انداز کردن اگر به درستی انجام شود یک پس انداز خوب برای شما به وجود می آورد اگر ماهیانه مبلغی را  پس انداز کنید و آن را نادیده بگیرید میتواند هم پشتوانه ای برای شما باشد و هم مبلغی را پس انداز کنید و در زمانی که به پول نیاز دارید به جای قرض گرفتن و وام میتوانید از آن استفاده کنید.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر چند نکته ی خوب به شما کمک میکند که بتوانید بهتر پول پس انداز کنید.

 


1-اولین چیزی که برای پول پس انداز کردن به آن نیاز دارید هدف است. اگر واقا برای پس انداز پول هدف داشته باشید حتما آن را با تمام اشتیاق و تلاش انجام خواهید داد وقتی که انگیزه برای پس انداز وجود داشته باشد بیشتر صرفه جویی میکنید و بیشتر روی خریدها و خرج کردن ها برنامه ریزی میکنید.


2-همیشه برای پس انداز مدت زمانی را در نظر بگیرید تا این عادت خوب در شما پرورش پیدا کند مثلا بین 3 تا 6 ماه را به پس انداز حتی به میزان اندک بپردازید و پس از اینکه کم کمک توانستید برنامه ریزی خوبی برای آن در نظر بگیرید این کار را طولانی مدت انجام بدهید.


3-پس انداز را با توجه به درآمد و هزینه هایی که دارید روزانه، هفتگی یا ماهیانه انجام دهید مثلا هفته ای x تومان پس انداز کنید و برای این پس انداز ارزش قائل باشید پس انداز خود را تا مدت زمانی که مشخص کردید مورد استفاده قرار ندهید.


4-هزینه هایی را که باید در طول یک ماه انجام بدهید را ثبت کنید در طول یک ماه چه مقدار هزینه و  چه مقدار پس انداز کردید؟ سعی کنید روی هزینه ها بیشتر دقت کنید مثلا اگر این ماه پول زیادی بابت خرید وسایل مورد نیاز منزل یا محل کارتان پرداخت کردید حداقل یک ماه به خود فرصت پس انداز بدهید و از ماه بعدی برای خریدهای دیگری که دارید اقدام کنید.


5-داشتن یک حساب بانکی هم به شما کمک میکند تا این پس انداز را سامان دهی کنید مثلا یک حساب کوتاه مدت که هر ماه  بتوانید مبلغی را به آن اضافه کنید و علاوه بر آن سود اندکی که به پس انداز شما تعلق میگیرد نیز از راه های خوب برای پس انداز کردن است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► خرید کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ممنوع شد
هزینه یک تاتو چند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر