خطرناک ترین ویروس های سال

پنجشنبه ، 22 خرداد 1393 ، 10:08

شاید آنتی ویروس بتواند ناجی باشد اما همواره ویروس هایی وجود دارند که خطر آن ها تا حدی است که قوی ترین آنتی ویروس ها هم قدرت مقابله با آنها را ندارند.
رایانه خود را روشن می کنید اما نمی توانید به فایل مهمی که روی سیستم خود ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید. شاید آنتی ویروس بتواند ناجی  باشد اما همواره ویروس هایی وجود دارند که خطر آن ها تا حدی است که قوی ترین آنتی ویروس ها هم قدرت مقابله با آنها را ندارند.

بدافزارهای زیر با توجه به اطلاعاتی که سایت CBR Online منتشر کرده از خطرناک ترین های سال 2014 به حساب می آیند.

Cryptolocker: این بدافزار فایل های رایانه کاربر (فایل هایی را که از طریق شبکه قابل دسترسی باشند) را به صورتی غیرقابل برگشت رمز و برای رمزگشایی درخواست پول می کند و در قالب ایمیلی که حاوی یک فایل زیپ شده و یک پسورد است به کاربران فرستاده می شود. هنگامی که کاربر به بازکردن فایل با پسورد مورد نظر اقدام می کند بدافزار در سیستم اجرا می شود و شروع به آلوده سازی می کند. با گذشت مدت زمان معینی بدافزار شروع به رمزگذاری روی فایل های سیستم قربانی می کند. سپس پیغامی برای کاربر فرستاده می شود مبنی بر این که برای دریافت رمزهای گذاشته شده بر روی فایل ها باید مبلغ مورد نظر را در مدت زمان تعیین شده پرداخت کند تا فایل های رمزنگاری شده بازیابی شوند. متاسفانه روش رمزنگاری به نحوی است که به هیچ عنوان امکان برگرداندن اطلاعات وجود ندارد، چرا که کلید رمزگشایی در سرور فرماندهی و کنترل این بدافزار تولید و نگهداری می شود و بنابراین تنها 2 راه برای بازگشت اطلاعات وجود دارد: یا فایل پشتیبان که قبلا از داده های خود فراهم کرده باشید و یا پول پرداخت کنید.

Alureon: این تروژان و جعبه  ابزار زیرک برای تصاحب نام کاربری ها، کلمات عبور و اطلاعات کارت اعتباری از طریق راهزنی در مسیر نقل و انتقال اطلاعات در هر شبکه ای طراحی شده است. هم چنین این ویروس ویندوز مایکروسافت را از طریق بی اس او دی (BSoD) (صفحه آبی مرگ) را تحت تاثیر قرار داد. معمولا سیستم ها از طریق دانلود هر نرم افزاری یا بازدید هر سایت مربوط به پست آلوده می شوند.

Zeus: انواع مختلف بدافزار ZeuS-ZBOT با هدف سرقت اطلاعات فعالیت می کنند و فعالیت آن ها نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است. از ابتدای سال جاری میلادی فعالیت انواع مختلف این بدافزار افزایش یافته است و پیش بینی می شود طی ماه های باقی مانده از سال جاری میلادی فعالیت آن ها بیشتر هم شود. بدافزار Zeus که با نام Zbot هم شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین خانواده  بدافزارهای مالی در جهان است که هم چنان به حیات خود ادامه می دهد. هدف اصلی از فعالیت آن سرقت و کلاهبرداری از بانک ها است و در عین حال می تواند انواع مختلف اطلاعات شخصی را نیز به سرقت ببرد.

Damon: این ویروس از جمله بدافزارهایی است که با استفاده از پنهان سازی فایل ها و تاثیرات خود روی سیستم قربانی (استفاده از قابلیت روت کیتی و بوت کیتی) سعی به گمراه سازی ابزارهای شناسایی بدافزار هم چون ضدبدافزارها دارد. این بدافزار بسته به نوع سیستم عامل، گونه های متفاوت آلوده سازی و بقا را دارد. همچنین، علاوه بر جعل قسمت هایی از دیسک به منظور شناسایی نکردن، به اتصال به سرور فرماندهی و کنترل و همین طور ارسال هرزنامه های الکترونیکی اقدام می کند. انتظار می رود Damon در آینده ای نه چندان دور بتواند از قابلیت اتصال به سرور فرماندهی و کنترل، علاوه بر ارسال هرزنامه، سوء استفاده هایی همچون ارسال و سرقت اطلاعات، دانلود فایل و دریافت دستورات مخرب را انجام دهد.

Gamarue: بدافزار Gamarue در دسته کرم ها قرار گرفته است و با تشخیص درایوهای جابه جایی پذیر آنها را آلوده می کند. عملکرد این کرم بدین صورت است که کاربر برای دسترسی به فایل ها با اجرای میانبری که در ریشه اصلی درایوهای جابه جایی پذیر قرار گرفته است، علاوه بر نمایش دادن فایل ها، باعث اجرای کرم بر سیستم نیز می شود و بدافزار پس از آلوده سازی سیستم از سرورهای مشخصی فایل های مخرب خود را دانلود می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 5 ویژگی یک شرکت خوب
آشنایی با مغز اقتصادی مالزی و پدر مالزی مدرن ◄

مطالب مرتبط
بنر