سفر با رعایت نکات اقتصادی

يكشنبه ، 25 خرداد 1393 ، 11:35

 

با شروع فصل تابستان کم کم موج سفرهای تابستانی بیشتر شده و حجم وسیعی به مسافرت های داخلی و یا خارجی میروند. سفرها همیشه در عین خاطره انگیز یودن و لذت بخش بودن میتوانند اقتصادی هم باشند یعنی اینکه وقتی برای سفر برنامه ریزی میکنیم و تصمیم میگیریم که چه مدت در کدام یک از شهرها اوقات فراغت داشته باشیم خوب است که مسائل اقتصادی را هم در این برنامه ریزی اعملا کنیم تا سفر برای ما پر هزینه نباشد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر همیشه برنامه ریزی هایی که برای سفر انجام میدهیم باید بتواند پیش بینی مسیر، جاده، اسکان و... را داشته باشد پس خوب است که فاکتورهایی را هم برای اقتصادی عمل کردن در برنامه ریزی برای سفر قرار دهیم.


1.معمولا سفرهایی که خانوادگی هستند و در آن چند خانواده در کنار هم سفر میکنند با تقسیم شدن هزینه ها و وظایف هم لذت بخش تر خواهند بود هم اینکه اقتصادی تر هستند معمولا ایام نوروز و تابستان اسکان به صورت هتل یا سوییت های آپارتمانی گران تر هستند اما وقتی خانوادگی سفر میکنید هزینه ی اسکان هم برای شما کمتر میشود.


2- اگر از هواپیما برای مسافرت استفاده میکنید سعی کنید روز رفت و برگشت خود را ترجیحا برای اواسط هفته که بلیط های هواپیما ارزان تر هستند تنظیم کنید. همچنین استفاده از تورهای مسافرتی نیز مقتصدانه خواهد بود.


3-برای رزرو هتل ها باید دقت کنید هتل هایی که ستاره بیشتری دارند معمولا امکاناتی مثل زمین بازی، اینترنت پر سرعت و... در اختیار مسافران قرار میدهند بنابراین اگر در سفر از این امکانات استفاده نمیکنید پس میتوانید از هتل های ارزان قیمت تری هم استفاده کنید.


4-سعی کنید هدف شما از سفر کسب تجربه و آشنایی با مکان های جدید باشد تا اینکه بخواهید با تهیه امکانات گران قیمت هزینه ی سفر را برای خود بالا ببرید. سخت گیر نباشید بیشتر از سفر لذت ببرید.


5-برای اینکه هم سفر کنید و هم اقتصادی تر عمل کنید باید خود را از خطرات و بیماری هایی که ممکن است در طول سفر به وجود بیابند در امان نگه دارید چون رعایت نکات بهداشتی خود به نوعی اقتصادی عمل کردن را نشان میدهد همین که به سلامت سفر کنید و به سلامت بازگردید هزینه های درمان شما را از بین خواهد برد.


6-برای مسافرت از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید چون هم خستگی کمتری را احساس خواهید کرد و هم اینکه ساعات بیشتری را در کنار اعضای خانواده هستید و البته های هزینه های سوخت هم از سفر شما حذف میشوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► افزایش بی‌ سر و صدای قیمت‌ ها در بازار
پرتفوی در بحث سهام چیست و چه مزایایی دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر