10 تفاوت انسان صرفه جو و خسیس

سه شنبه ، 27 خرداد 1393 ، 13:04

 

صرفه جویی یعنی استفاده درست از منابع و خساست یعنی عدم استفاده در ظاهر ساده به نظر می رسند اما کم نیستند خسیس هایی که خود را صرفه جو می دانند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این گزارش تلاش می کنیم تفاوت انسان های صرفه جو و خسیس را آشکار کنیم:

1. صرفه جویی یعنی خرج کردن آگاهانه پول، یعنی داشتن یک زندگی حسابگرانه. صرفه‌جویی یعنی اسراف نکردن. یعنی برداشتن، داشتن، خوردن و خریدن در حد نیاز. صرفه‌جویی یعنی اینکه بر اساس نیازهای خودمان بخریم، تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیریم یا اینکه از آن بدتر رفتار مالی ما برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران نباشد.

اما خسیس خود آزار است انقدر به خودش سخت می گیرد که بعضا دچار بیماری می شود اما حاضر نیست برای درمانش کاری بکند و منتظر است دیگران برایش دست در جیب کنند

2.فرض کنید شما 20 روز در ماه و روزی 8 ساعت کار کرده و یک میلیون تومان درآمد کسب می کنید. یعنی بابت خرج هر یک ساعت از عمر گرانبهای خود، ساعتی 6250 تومان دریافت می‌کنید. پس در زمان خرید کالایی به قیمت 60 هزار تومان، انگار که 10 ساعت از عمر خود را به جای آن می دهید و اینجاست که باید از خودمان بپرسیم: “آیا این کالا یا خدمات ارزش آن را دارد که 10 ساعت از عمرمان را به پای آن بدهیم؟ ”

خسیس زمان و جانش در نظرش بی ارزش ترین چیزهاست تنها چیز ارزشمند در جهان پول است. غافل از اینکه پول را نمی توان به گور برد!

3.فرار از حرف مردم، بسیار سخت است، نه تنها آن حرفی که می‌زنند و شاید به گوش ما برسد بلکه مکالمه‌ی درونی که در ذهن ما وجود دارد و فکر می‌کنیم که بقیه ما را رصد می‌کنند. تا چندی پیش خریدن مقداری کم از مایحتاج روزانه برای فرد کار سختی می شود.مثلا خرید یک کیلو گوشت در نظرش دشوار است اما با تمرین صرفه جویی را می آموزد.

خسیس ترحم انگیز است نه تنها فکر مردم برایش مهم نیست حتی برای گدایی کردن یک ریال در اوج ثروت تن به هر ذلتی می دهد.

4.ممکن است برخی در ابتداصرفه جو را خسیس بنامنداما وقتی موفقیت هایش را ببینند لب به تحسین او می گشایند .

اما خسیس همیشه مترود و دور از احترام خواهدبود.

5. آدم صرفه جو از بخشندگی دور نیست و بعضا برای امور خیریه و کمک به دیگران داوطلب می شود درحالی که خسیس با کار خیر و کمک به دیگران دشمنی دارد و وقتی هر پولی از او می خواهد اول می پرسد چه سودی برای من دارد!

6. صرفه جو به سفر می رود و سعی می کند با اقتصادی ترین امکانات بیشترین لذت را از سفر ببرد اما مسافرت با خسیس بزرگ ترین رنج زندگی است . سفر را به کام همه زهر می کند و هیچ لذتی به کسی نخواهد رسید. واقعا راست می گویند که آدم ها را در سفر باید شناخت گاهی خسیس ها تمام احترامشان را در یک سفر خرج می کنند!

7. خسیس یک صرفه جوی وسواسی است بیماری که نیازمند به درمان است .. آنها عرصه زندگی را بر خود تنگ می کنند و مبلغی را که پس انداز کرده اند برای تأمین امنیت خاطر خود کافی نمی دانند. آنها تنها به فکر افزایش صفرهای حساب بانکی خود هستند.

8. در یخچال آدم صرفه جو همه چیز پیدا می شود اما به قدر نیاز و اهل نگهداری بیهوده مواد و دور ریختن ضایعات نیست چون اصلا دریخچال صرفه جو ضایعاتی یافت نمی شود.

یخچال خسیس خالی است اندک مواد موجود کهنه و غیر قابل استفاده عموم است اما خسیس علاقه خاصی به خوردن آنچه سایرین تصور خوردنش را هم نمی کنند دارد.

9. در خانه صرفه جو به روی میهمانان باز است اما از چندین مدل غذا و سفره های پر ضایعات و دور ریختنی خبری نیست . اما در خانه خسیس مهمان نه حبیب خداست و نه علاقه ای به دیدن کسی دارد.

10. صرفه جو در زندگی پیشرفت می کند و طی سالیان کیفیت و سطح زندگی اش را ارتقا می دهد در حالی که خسیس حتی اگر قرن ها هم فرصت داشته باشد جایگاهش را رها نمی کند و به اندک داشته هایش دلخوش است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

 

► تاثیر متفاوت استرس بر روی زنان و مردان
بیکاری آب رفت/ تعداد بیکاران کم شد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر