راه های از بین بردن ناراحتی کارمندان چیست؟

سه شنبه ، 27 خرداد 1393 ، 13:38

 


وقتی یک تیم کاری وظایف و مسئولیت هایش را به خوبی و به نحو احسن انجام میدهد در این صورت هم رضایت کاری خواهد داشت و هم اینکه احساس شادمانی میکند چون وقتی کارها به درستی و دقت انجام شود و در نهایت نتیجه ی خوبی هم بدست بیاید هم کارفرما و هم خود کارمندان احساس خوبی دارند. اما در برخی از موارد کارمندان به دلایل مختلف ممکن است احساس ناراحتی از کار و وظایف خود داشته باشند و یا اینکه دلخوری هایی در کار ایجاد شده باشد چون همه ی اینها میتواند جزء مسائل و مشکلات کاری قرار بگیرد و یک کارفرمای خوب در درجه ی اول باید بتواند این مشکلات را حل و فصل کند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نحوه ی مقابله و رفتار با کارمندانی که دلخوری و ناراحتی دارند بسیار اهمیت دارد همیشه نکته ی مهمی که کارفرمایان باید به آن توجه کنند این است گفت و گوها و جلسات کاری نباید فقط در زمینه ی کار باشد بلکه گاهی لازم است جلساتی را برای بررسی روند کارها و مشکلات پیرامون آن برگزار کنید تا کارمندان بتوانند از مسائل و مشکلات در آن صحبت کنند.

 


خیلی از مواقع دلخوری و ناراحتی کارمندان با صحبت و گفت  و گو حل و فصل میشود. گاهی کارمندان اهدافشان را فراموش میکنند یا اینکه احساس میکنند نمیتوانند مثل قبل به انجام وظایف بپردازند بنابراین میپندارند که روند کاری آنها کند شده و کمتر از قبل موفق هستند و همین باعث ناراحتی آنها میشود در این صورت قدر دانی کارفرمایان از کارمندان میتواند این ناراحتی ها را برطرف کند این حس تقدیر و تشکر باعث انگیزه دادن به آنها نیز خواهد شد.


عدم توجه به کار و فعالیت کارمندان نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث ناراحتی آن ها میشود وقتی که کارمندان در مورد کاری سوالی میپرسید یا وظایفی را به آنها محول میکنید باید خود را جای کارمندان بگذارید و سعی کنید مسئولیت های بیش از حدی که به آنها میدهید باعث نشود که بازخورد کارمندان و روند کاری آنها اثر بخش نباشد و این حجم مسئولیت باعث شود که آنها نتوانند به خوبی کارها را پیش ببرند.


فراموش نکنید که بخش زیادی از کار بر دوش کارمندان است بنابراین نباید مسئولیت های زیادی که به آنها محول میکنید باعث دلخوری آنها بشود سعی کنید نظر آنها را نیز در مورد مسئولیت های جدید جویا شوید چون خیلی از اوقات دادن مسئولیتها نیاز به آمادگی های قبلی دارد.


ناراحتی کارمندان در روحیه ی کاری آنها اثر میگذارد و باعث میشود علاقمندی اولیه ای که به کار داشتند را از دست بدهند پس برای وظایف جدید با آنها مشورت کنید. ناراحتی کارمندان به جز در موارد شخصی باید با مشورت با کارفرما حل شود چون تیم کاری موفق خواهد بود که بتواند راحت از مسائل و مشکلات با کارفرما صحبت کند بنابراین همیشه یک کارفرمای خوب علاوه بر توجهی که به درآمد زایی و پیشرفت کار دارد باید به کارمندان و مشکلات آنها نیز اهمیت بدهد چون این کارمندان هستند که کارها را در طول روز انجام میدهند بنابراین خیلی مهم است که به مسائل و مشکلات آنها اهمیت دهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،28 خرداد 93
«بیکاری» سن را بالا می‌برد ◄

مطالب مرتبط
بنر