ایجاد تنوع و تحول در کار

چهارشنبه ، 28 خرداد 1393 ، 05:10


گاهی تغییر و تحول در محیط و فضای کاری باعث تاثیر مثبت و افزایش روحیه ی کارمندان میشود و همچنین میتواند روی روند کاری آنها نیز تاثیر گذار باشد. البته تنوع و تحول در کار فقط مربوط به تغییر دکوراسیون یا تغییر شکل در فضای کاری نیست بلکه تغییر در برنامه ریزی و انجام روزانه ی کارها نیز میتواند باعث تحول در روند کارها بشود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یکنواختی در کار و بی هدف بودن میتواند باعث بروز مشکلات متعددی در کار بشود به گونه ای که خستگی مفرط یا بی انگیزگی ایجاد کند البته تغییر در فضای کاری و ایجاد تنوع بسیار خوب و اثر گذار است اما بیش از همه شاید تغییرات کوچکی که در انجام کارها میدهیم آنها را از تکراری بودن به دور نگه دارد.

 


خیلی از اوقات کارمندان به دلیل تکراری شدن کار و خستگی در ان تصمیم به تغییر شغل میگیرند حال آنکه تنوع در کار و تحول در آن میتواند تاثیر بسیار خوبی روی روحیه کارمندان داشته باشد مثلا روش کار را تغییر دهیم یا در طول روز از روش های دیگری برای انجام کار استفاده کنیم یا ترتیب انجام کارها را با اندکی تغییر به گونه ای که در روند کار تاثیر منفی نگذارد تغییر کوچکی ایجاد کنیم تا این تکراری شدن در کار باعث رنجش کارمندان نشود.


اغلب علاقه اولیه ای که در کار وجود دارد باعث میشود که حتی طولانی شدن کار و یا تکراری شدن در آن زیاد احساس کسلی و خستگی را ایجاد نکند اما حتما تغییر و تحول در فضای کاری میتواند روی بهتر شدن انجام کارها موثر باشد. گاهی اوقات با تغییرات هرچند کوچکی که در فضای کاری ایجاد میکنید استرس های ناشی از کار را نیز از بین خواهید برد.


کشف نقاط مثبت و جدید که میتواند باعث تغییر و تحول در کار شود و یا حتی ایده های کاری جدید نیز میتواند به بهتر شدن کارها کمک کند چون گاهی ایده های کاری روند انجام کارها را به طور کلی تغییر میدهد و این تنوع با استقبال خوب کارمندان مواجه میشود.


البته مرخصی های گاه و بی گاه را هم باید در تغییر و تحول و دادن انگیزه به کارمندان و از بین بردن خستگی مفرط آن ها بگنجانید. مثلا یک روز در ماه مرخصی میتواند روی کارمندان اثر گذار باشد و این نکته ی مثبتی خواهد بود تا کارمندان به آن انگیزه ی اولیه ای که برای انجام کار داشتند بازگردند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► تغییر نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی تصویب شد
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،28 خرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر