آیا شهرداری فقط متعلق به بالای شهری هاست؟

چهارشنبه ، 28 خرداد 1393 ، 12:37

 

مساله بافت فرسوده چیز تازه ای نیست اما حقیقت این است که با وجود تمام وعده ها بافت فرسوده هنوز در مناطقی مثل منطقه 10 تهران به وفور یافت می شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، برخی از این ساخت ها که بیش از 20 سال از حیاتشان می گذرد امکان دارد بایک گود برداری در مجاورتشان، طوفان یا خدای نکرده زلزله هرچند کوچک نابود شوند.

 

بسیاری از صاحبان این منازل علاقه ای به تجمیع از خود نشان نمی دهند و با وجود تلاش ها ی صورت گرفته و شاید هم توان پایین مالی شان برای ساخت هیچ علاقه ای از خود نشان نمی دهند.

با رهاسازی بافت فرسوده شهر ها که سرمایه های ملی می باشند عملیات عمرانی انجام در آن نمی گیرد عملا" قسمتی از شهر که دارای امکانات زیربنائی است غیر قابل استفاده می شود .

حذف این مناطق از برنامه های عمرانی شهرداری ها و یا سایر ارگان ها باعث شده این مناطق از درجه ارزش افتاده ودر ردیف بی ارزش و یا کم ارزش ترین مناطق قرار گیرند و با توسعه شهر این مناطق بصورت رها شده در آمده و برخی اوقات با جمعیت سکونتی غیر اصولی روبرو گردیده اند .

این درحالیست که در برخی از مناطق تهران شاهد خانه هایی هستیم که با سابقه ساخت کمتر از 10 سال و با وجود استحکام و ظاهر مناسب تنها با هدف بلند مرتبه سازی و یا ساخت واحد های بیشتر خراب می شوند.

به نظر می رسد شکل باقت این مناطق باعث شده که ساختمان سازان هم برای ساخت واحد های مسکونی در این مناطق چندان علاقه ای از خود نشان ندهند.

بافت فرسوده جنوب تهران دارای جمعیت فراوان و خود جوش  و در بعضی موارد از نظر مالکیت تصرفی بوده و فاقد سند مالکیت رسمی هستند و سکنه آن اکثرا" از سایر نقاط آمده اند .برخی دارای سند مالکیت و ساکن و برخی فاقد سند و ساکن آن می باشند. این امر بهسازی و نوسازی را با پیچیدگی های فراوان روبرو می سازد.

در این بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی برنامه های متعددی در طی سالیان مطرح کرده اند اما آنچه مسلم است تغییر چندانی در وضعیت ایجاد نشده و تغییر این شرایط یک عزم همگانی و ملی را طلب می کند.

خدای ناکرده اگر زلزله ای در این مناطق رخ دهد حتی تشخیص خیابان ها از مسکن ها غیر ممکن می شود. در حال حاضر هم مشکلات عدیده ای وجود دارد و سیستم های آتش نشانی و خدمات دیگر برای خدمت رسانی به این مناطق با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

برخی شهروندان باید قید خانه های حیاط دار نا امن را بزنند و با تجمیع خانه هایشان آپارتمان های نوساز و امن بسازند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► گزارش فوربس از میلیاردر ایرانی
گدایی در ثروتمندترین کشور اروپا ممنوع می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر