چرا داشتن حساب پس انداز بانکی مهم است؟

پنجشنبه ، 29 خرداد 1393 ، 05:07


حساب پس انداز بانکی  مهم ترین بخش از زندگی مال هر کسی است. بانک مکانی امن برای نگه داشتن و پس انداز پول است. حساب پس انداز بانکی یک حساب بانکی است که به راحتی قابل دسترس بوده و پول شما را هر چقدر که باشد حفظ میکند و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید میتوانید از آن استفاده کنید.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر حساب های پس انداز کوتاه مدت یا همان حساب های پس انداز قرض الحسنه برای ذخیره ی پولی که مازاد مصرف می باشد بسیار مناسب خواهد بود. چون ماهیانه مقدار اندکی سود هم به این پول اولیه اضافه میشود.

 


مزیتی که حساب پس انداز دارد دسترسی آسان به آن است و البته سودی که به آن اشاره شد نیز از دیگر مزیت های حساب پس انداز بانکی است. پولی که هر ماه قرار است برای خود ذخیره کنیم را میتوانیم به بانک بسپاریم چون بانک امن ترین مکان برای حفظ و نگه داری پول است حتی در قدیم هم افراد جامعه پول های خود را در بانک ذخیره میکردند تا مشکلاتی مثل گم شدن پول یا سرقت آن پیش نیاید.


با داشتن یک حساب پس انداز بانکی پولی که داریم هم ذخیره میشود  هم پس انداز و این پول میتواند در مواقع ضروری مورد استفاده ی ما قرار بگیرد. در این صورت زمانی که نیاز به پول داریم حداقل پس اندازی وجود دارد که از آن استفاده کنیم.


مزیتی دیگری که حساب های پس انداز بانکی دارند اعطای وام است البته وام ها نیاز به شرایط و ضوابط خاصی دارند اما باز هم یکی از مزایای داشتن حساب بانکی این است که میتوانید وام بگیرید هر چقدر که این وام ها شرایط داشته باشند و مبلغ آنها هم کم باشد باز هم در مواقع ضروری نیاز به همین وام ها احساس میشود.


خوب است که پس انداز کردن را به کودکان هم بیاموزیم و در زمان مناسب برای آنها حساب پس انداز باز کنیم و حتی در سنین کودکی هم با داشتن یک قلک کوچک آنها را عادت بدهیم تا پول های خود را پس انداز کنند در این صورت در سنین نوجوانی و جوانی خیلی راحت تر میتوانند پول های خود را در حسابهای بانکی پس انداز کنند.


پس انداز کردن در بانک و سرمایه گذاری که انجام میدهیم میتواند ما را از خیلی از هزینه های بی مورد در طول زندگی به دور نگه دارد چون مطمئنا پولی که در دسترس باشد خیلی راحت تر خرج خواهد شد. بانک ها در قبال سپرده ی افراد مسئول هستند و این مسئولیت برای آنها بسیار مهم و حساس است شما با نگه داری پول خود در بانک هم آن را حفظ میکنید و هم ماهیانه سودی هر چند اندک به حساب شما تعلق خواهد گرفت.


پس داشتن یک حساب بانکی امنیت پول را افزایش داده و باعث انگیزه دهی بیشتر برای پس انداز آن میشود تا در مواقع ضروری هم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ساقی‌های «مواد‌مخدر» در فضای مجازی
بلیت سفر به ماه: ۱۵۰ میلیون دلار ◄

مطالب مرتبط
بنر