7توهم مالی مردم جهان

پنجشنبه ، 29 خرداد 1393 ، 08:22

 

داشتن ثروت و دارایی بیشتر برای به دست آوردن رفاه و تحقق آرزوها خواسته بسیاری از افراد بشر است و طی سالیان برای رسیدن به آن تلاش های بسیارکرده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، از آنجا که برای رسیدن به پول زیاد یک فرمول خاص وجود ندارد هر کسی برای خودش تصوراتی دارد در این بین برخی توهمات شکل گرفته که اغلب مردم جهان درآن مشترک اند به برخی از آنها در این گزارش اشاره می کنیم:

1. خرج کمتر پول بیشتر

برخی بر این تصور اند که هرچه بیشتر پول جمع کنند سریعتر به ثروت می رسند این در حالی است که هرچه قدر درست خرج کنید شانس ثروت مند شدن شما بیشتر می شود ایده مورچه ای که در تابستان برای زمستان دانه جمع می کند با ثروت مند شدن مغایرت دارد افراد موفق همیشه ریسک پذیر بوده و به موقع سرمایه گذاری می کنند.

2.پول پول می آورد

خیلی ها بر این باور اند که تنها ثروتمندان روز به روز به ثروتشان افزوده می شود و افرادی با درآمد متوسط امکان رسیدن به ثروت را نخواهند داشت.

بله بسیاری از افراد مشهور و پولدار این روز ها فرزندان افراد ثروتمند هستند اما نسل در نسل ثروت مندان همیشه پولدار بوده اند. مطالعه بیوگرافی اغلب ثروتمندان جهان نشان می دهد که از خانواده های معمولی بوده اند و در سایه تلاش به موفقیت رسیده اند.

3. پولدار های خلاف کارند

یک تصور غلط در مورد ثروتمندان در اغلب نقاط جهان این است که ثروتمندان همگی خلافکارند!! بله قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان،فعالیت های مافیایی ثروت بسیاری به همراه دارد و خانواده های خلافکار سیسیلی خیلی ثروتمند اند اما این به آن معنی نیست که هر ثروتمندی خلافکار است. بسیاری افراد به دلیل نو آوری و هوش اقتصادی یک شبه ره صد ساله رفته اند اما دزد و جانی هم نیستند.

4. آرزوی پولدار شدن مارا پولدار می کند

اخیرا کج فهمی قانون جاذبه بسیاری را در سراسر جهان به این توهم رسانده که فکر کردن به پول و ساختن تابلو کائنات آنها را میلیاردر خواهد کرد کافی است که به آن فکر کنند.

شاید هم همچین اتفاقی بیفتد اگر بر این عقیده راسخ باشید اما پولی که با توهم به دست بیاید با باد و توهم هم از بین می برد.

مثبت اندیشی  در کنار تلاش کلید دستیابی به ثروت ایده آل است.

5. همه نمی توانند ثروت مند شوند

منابع جهان بی نهایت است و خدای آفریننده جهان هم بی نهایت است پس همه می توانند پولدار شوند به شرط آنکه بخواهند و تلاش کنند و تصمیمات صحیح و عاقلانه بگیرند.

برای آن کس که از عالم نیستی ما را خلق کرده کاری ندارد که ما را ثروتمند کند هیچ کس جای دیگری را تنگ نخواهد کرد.

6. پول قدرت می آورد و بلعکس

پول و قدرت رفقای صمیمی و مکمل یکدیگرند اما این به آن معنی نیست که هر قدرتمندی ثروتمند باشد و بلعکس به کمک پول می توان تاحدی قدرتمند شد اما همه ثروتمندان از قدرت سیاسی و تاثیر گذاری بر اقشار کثیری از مردم برخوردار نیستند. در مقابل بسیاری از سیاستمداران موفق قدرتشان را از نیروی اراده مردم به دست آوردند و چندان هم ثروتمند نبوده اند. گاندی ، نمونه بارز این امر است .

7. ثروتمندان در رنج اند

برخی سعی می کنند این باور را بگسترانند که کسانی که ثروت دارند در پس کاخ هایشان زنگی سخت و سرشار از افسردگی دارند این درحالی است که افسردگی حالتی کاملا درونی است و یک فرد ثروتمند همان قدر ممکن است افسرده باشد که من و شما.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

 

 

► گردش مالی چندهزار میلیاردی کتاب‌های کنکور
آغاز حذف یارانه بگیرهای پر درآمد 5 شنبه ساعت 8 ◄

مطالب مرتبط
بنر