ویژگی کارفرمای خوش اخلاق چیست؟

شنبه ، 31 خرداد 1393 ، 05:18


داشتن یک کار و تجارت ممکن است مشغله های گوناگون و مسئولیتهای زیادی را برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کند بنابراین کارفرما بودن یا کارآفرین بودن مستلزم داشتن توانایی و انگیزه برای موفق شدن است. اغلب کارفرمایانی که خوش اخلاق هستند معمولا کارمندان خوش اخلاق تری هم دارند. خوش اخلاق بودن در کار باعث ایجاد محیط دوستانه و مثبت میشود و کارمندان را بیشتر به کار علاقمند میکند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارفرمای خوش اخلاق چند ویژگی بارز دارد که او را از کارفرمایان بد اخلاق متمایز میکند.

 


1-یک کارفرمای خوب و خوش اخلاق همیشه در حال صحبت کردن صحبت کردن با تلفن و درگیر شدن با پیامک هایی که روزانه برای او ارسال میشود نیست به گونه ای که فرصتی برای صحبت با کارمندان یا مشتریان نداشته باشد بلکه یک کارفرمای خوب باید ساعات مشخصی را در محل کار به بررسی ایمیلها یا پیامکهای خود بپردازد و بخش اعظم وقت خود را صرف پاسخ گویی به مشتریان کند.


2-کارفرمای خوش اخلاق همیشه آماده است تا به کارمندانش کمک کند، به آنها مشاوره یا راهنمایی دهد.
3-کارفرمای خوش اخلاق نسبت به کارمندان و وظایف آنها بی تفاوت نیست بلکه همیشه عملکرد و وظایف آنها را بررسی میکند و مورد ارزیابی قرار میدهد و در نهایت بابت زحمات آنها تقدیر و تشکر میکند.


4-کارفرمایان حرفه ای و خوش اخلاق همیشه در کارشان برنامه ریزی دارند بنابراین اگر با مشکلی در کار مواجه بشوند سعی میکنند که با خوش رویی و خوش اخلاقی خود از پس این مشکلات بر بیایند.


5-کارفرمایان خوش اخلاق همیشه نسبت به آینده کاری خود خوش بین هستند آنها هرگز منفی بافی نمیکنند و تمام سعی و تلاششان این است که در آینده موفق تر باشند.


6-کارفرمایان خوش اخلاق همیشه با خوش رویی با کارمندان برخورد میکنند و به دنبال راهی برای ایجاد فضای شاد و دوستانه در محیط کار هستند تا بتوانند به کارمندان انگیزه بدهند.


7-کارفرمایان خوش اخلاق همیشه با دیگر تجارت ها یا با دیگر همکاران خود که در بخش های مختلف فعالیت میکنند در تماس بوده و دائما از تجربیات آنها نیز برای رسیدن به موفق هر چه بیشتر خودشان استفاده میکنند.


8-برای کارفرمایان خوش اخلاق هیچ گاه اضطراب و استرس معنی ندارد آنها فقط برای رسیدن به هدف تلاش میکنند و در این راه خود را از هر استرس و اضطراب احتمالی به دور نگه میدارند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،31 خرداد 93
3 توصیه ی استیو بالمر برای شروع یک تجارت موفق ◄

مطالب مرتبط
بنر