جوانان ما در بیکاری پیر شده‌اند

شنبه ، 31 خرداد 1393 ، 07:50
‌نماینده پاوه و اورامانات معتقد است، جوانان ایران در بیکاری پیر شده اند.

نعمت الله منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و بحران هایی که وجود دارد امکان ایجاد شغل برای همه جوانان فراهم نیست و همین باعث شده امروز بسیاری از جوانان ما بیکار باشند.

وی بیکاری را مادر بسیاری از معضلات دانست و ادامه داد: جوان فوق لیسانسی که 10 سال بیکار مانده، نه توانایی ازدواج دارد و نه از نظر مالی تامین است.

نماینده پاوه و اورامانات تصریح کرد: زمانی‌که شغل نباشد فرد نمی تواند ازدواج کند و این مانعی برای تحقق سیاست های مد نظر مقام معظم رهبری است.

منوچهری تاکید کرد: تا زمانی‌که گرانی کم نشود، امکانات رفاهی فراهم نشود و مسکن ارزان نشود، جوانان نمی‌توانند ازدواج کنند.

وی طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی، ناهنجاری و انحرافات، افسردگی و پرخاشگری و درگیری با خانواده را از دیگر پیامدهای بیکاری جوانان برشمرد.

این نماینده مجلس با بیان این‌که مشکلات جوانان تنها به اشتغال، بیکاری و ازدواج ختم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جوانان ما با مشکلات دیگری هم مواجه هستند که کمتر به آن پرداخته می‌شود، از جمله این‌که امکانات ورزشی، فرهنگی و رفاهی کافی برای جوانان وجود ندارد.

منوچهری افزود: زمانی که محلی نیست که جوان انرژی خود را به شیوه ای صحیح تخلیه کند، به راه خلاف کشیده خواهد شد.

وی با انتقاد از نبود فضاهای فرهنگی کافی برای جوانان، گفت: متاسفانه در خصوص فرهنگ جوانان نیازسنجی مناسبی صورت نگرفته و برنامه ریزی درستی وجود ندارد.

نماینده پاوه و اورامانات اظهار کرد: امکانات ورزشی کافی هم در اختیار جوانان نیست و جوانان برای این‌که قهرمان ورزشی شوند باید هزینه زیادی کنند و چون بسیاری از این جوانان از قشر ضعیف هستند، ورزش را کنار می گذراند.

منوچهری جوانان ایران را جوانانی با استعداد و توانمند خواند که همواره در عرصه های علمی، پژوهشی، هسته ای و ... در دنیا حرف برای گفتن داشته‌اند.

وی معتقد است، اگر امکانات لازم برای شکوفایی استعدادهای جوانان فراهم نشود، بزرگترین سرمایه کشور که جوانان هستند جلوی چشم ما از دست خواهد رفت.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نسل جوان نسلی است که باید انقلاب را از ما تحویل بگیرد و هرکس انقلاب را دوست دارد باید برای جوانان کاری بکند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► سهمیه بنزین سفر امشب واریز می‌شود
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،31 خرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر