۳۰۰ ثروتمند جهان ثروتمند تر شدند

شنبه ، 31 خرداد 1393 ، 14:04


با افزایش خوش بینی ها نسبت به سرعت گرفتن روند ترمیم اقتصادی جهان و رشد شاخص بورس ها ۳۰۰ مرد ثروتمند جهان در هفته گذشته با افزایش ۱۵.۶ میلیارد دلاری ثروت خود روبرو شدند.

به گزارش افکارنیوز، بلومبرگ اعلام کرد، در حالی که به دلیل خوش بینی نسبت به سرعت گرفتن روند ترمیم اقتصادی، شاخص هایی همچون اس اند پی ۵۰۰ و داوجونز، هفته گذشته را با ثبت رکوردهای جدید به پایان رساندند، ۳۰۰ مرد ثروتمند جهان در این هفته، ۱۵.۶ میلیارد دلار به حجم دارایی های خود افزودند.
یکی از پرسود ترین شرکت های این هفته، شرکت تسلا موتورز بود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، الون ماسک، رئیس این شرکت، در این هفته ۱.۱ میلیارد دلار ثروتمندتر شد. پیش بینی می شود که میزان درآمد این شرکت سازنده خودروهای برقی امسال ۴۶ درصد افزایش یابد.

در حالی که سرمایه گذاران بر نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی و ارزیابی سهام ها فائق آمده اند، بازگشت رشد به بازار تکنولوژی نشان می دهد که تمایل به ریسک کردن مجدد در حال افزایش است.
شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ در بازار نیویورک، هفته گذشته با ۱.۳۸ درصد افزایش به ۱۹۶۲.۸۷ واحد رسید.

شاخص داو جونز نیز با ۱۷۲ واحد افزایش به ۱۶۹۴۷.۰۸ واحد رسید.
چارلز و دیوید کوچ، دو برادر میلیاردر که مالک شرکت صنایع کوچ در کانزاس هستند، در هفته گذشته هر کدام ۸۶۰ میلیون دلار به حجم دارایی های خود افزودند و حجم مجموع دارایی هایشان را به ۱۰۷ میلیارد دلار افزایش دادند. تثبب بزوس، مدیر اجرایی شرکت آمازون در روز ۱۸ ژوئن اعلام کرد که شرکت وی با تولید اولین گوشی هوشمند خود با عنوان فایر فون، وارد بازار گوشی های هوشمند خواهد شد.

قیمت این گوشی ۱۹۹ دلار تعیین شده است. بزوس با ۲۹.۷ میلیارد دلار ثروت، در رده بیست و یکم میلیاردهای جهان قرار دارد.

بیل گیتس ۵۸ ساله با دارایی خالص ۸۳ میلیارد دلار، همچنان ثروتمندترین فرد جهان محسوب می شود.
پس از بیل گیتس، سرمایه دار ۷۴ ساله مکزیکی، کارلوس اسلیم با ۶۹.۱ میلیارد دلار دارایی در مقام دوم قرار دارد. آمانسیو اورتگا، مالک شرکت زنجیره ای پوشاک زارا، با ۶۵.۳ میلیارد دلار، سومین فرد ثروتمند جهان است.

 

منبع : تسنیم

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تفاوت قیمت خودرو نسبت به یک ماه قبل
گابریل ناپولیتانو از تجارت در زمینه ی پوشاک میگوید ◄

مطالب مرتبط
بنر