تفاوت قیمت خودرو نسبت به یک ماه قبل

شنبه ، 31 خرداد 1393 ، 14:06


این روزها شاهد رکودی عمیق در بازار خودرو و شکسته شدن قیمت‌ها نسبت به یک‌ماه قبل هستیم؛ به طوری که قیمت‌ها به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. به عبارتی، می‌توان گفت قیمت بعضی از خودروها همچون اواخر سال ۹۲ شده است.


این روزها شاهد رکودی عمیق در بازار خودرو و شکسته شدن قیمت‌ها نسبت به یک‌ماه قبل هستیم؛ به طوری که قیمت‌ها به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. به عبارتی، می‌توان گفت قیمت بعضی از خودروها همچون اواخر سال ۹۲ شده است.

یکی از دلایل عمده پایین آمدن قیمت‌ها، ورود خودروهای صفر با تعدادی انبوه به بازار است. این خودروها چند ماه قبل توسط دلالان خودرو با تعدادی بالا ثبت‌نام شده بود که این گروه، از ترس ارزان‌تر شدن خودرو، خودروهای خود به بازار عرضه کردند.

این آرامش نسبی که به بازار خودرو برگشته است، انتظار می‌رود با حرف‌های ناسنجیده بعضی از مدیران، التهاب و صعود و گرانی قیمت‌ها را به بازار برنگرداند؛ چراکه در چند سال گذشته شاهد بودیم که هر گاه قیمت خودرو کاهش یافته است، با سیاست از پیش تعیین شده بعضی از مدیران، به عمد یا غیرعمد، گرانی و افزایش قیمت‌ها را به بازار وارد کرده‌اند.

هم‌اکنون در بازار پراید ۱۳۱ SE با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SE با قیمت ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پژوپارس بنزینی ۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین در بازار پژو۲۰۶ صندوق‌دار V۸ با قیمت ۳۷ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ۵ با قیمت ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ با قیمت ۳۸ میلیون تومان و پژو۴۰۵ دوگانه‌سوز با قیمت ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

این در حالی است که این خودروها در بازار در یک‌ماه گذشته با قیمت‌های دیگری عرضه می‌شدند؛ به‌طوری که پراید ۱۳۱ SE با قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SE با قیمت ۲۱ میلیون تومان، تیبا ۲۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی ۲۸ میلیون تومان و پژوپارس بنزینی ۳۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
همچنین در بازار پژو۲۰۶ صندوق‌دار V۸ با قیمت ۳۸ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ۵ با قیمت ۳۸ میلیون تومان،
تندر ۹۰ با قیمت ۳۹ میلیون تومان و پژو۴۰۵ دوگانه‌طور با قیمت ۳۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

 

 

منبع: تراز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،1 تیر93
۳۰۰ ثروتمند جهان ثروتمند تر شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر