وقتی کلاهبرداران هم به معجزه پیامک پی بردند

يكشنبه ، 1 تیر 1393 ، 08:13

 

طی روزهای اخیر بانک ها، پلیس فتا و نهاد های مختلف بار ها و بارها در خصوص عدم توجه به پیامک های مشکوک که برمبنای تهییج افراد و با وعده جایزه اقدام به کلاهبرداری و سرقت اموال مردم می کنند توصیه کرده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، انقدر آمار این کلاهبرداری ها چه فروش زمین های تغییر کاربری داده شده شمال به قیمت نازل، چه برنده شدن تلویزیون و... بالا رفته که حتی تیزر تبلیغاتی از سوی پلیس برای هشدار دادن به مرد تهیه شده است.

اما به راستی چرا این تب به سرعت رو به افزایش است؟

 

 

از یک سو جوایز وسوسه کننده و تاثیر گذار برخی شرکت ها که طی روزهای اخیر تمامی رسانه ها و از جمله رسانه ملی را اشغال کرده اند و در بهترین زمان آنتن قرعه کشی شان پخش می شود .

و از دیگر سو طب تند و دغدغه برخی ها برای بدست آوردن جایزه بدون تلاش و آرزوی داشتن چیزهایی که برایش هیچ زحمتی نکشیده اند وسیله ای شده در دست کلاهبردارانی که انسان و وسوسه هایش را به خوبی می شناسند.

درست است که باهوش ترین مجرمان کلاهبرداران هستند و طعمه های خودشان را از سه قشر طماع،بی احتیاط و نا آگاه انتخاب می کنند اما به راستی چرا آنها همیشه موفق اند؟ چرا بسیاری از مردم در سراسر جهان بهترین موارد برای کلاهبرداری اند و از قلب میامی تا تبریز و تهران صرف نظر از سطح تحصیلات ،هوش و سواد فریب می خورند.

لطفا ساده انگاری را با مثبت اندیشی و اعتماد به مردم اشتباه نگیرید. این افراد فراموش می کنند که پول بدون اندیشه،تلاش و موقعیت شناسی بدست نمی آید و هیچ شرکتی فقط برای شاد کردن دل دیگران جایزه نمی دهد!!

طماع ها وقتی پیشنهاد وسوسه کننده ای بهشان می شود برای بدست آوردن پول بی زحمت تسلیم کلاهبرداران که نه تسلیم طمع خودشان می شوند .

بی احتیاط ها موقع انجام یک معامله یا دیدن یک پیامک تمرکز خودشان را روی موضوع از دست می دهند و به اصطلاح تسلیم مثل مرگ یک بار شیون یک بار می شوند و بعد به سوگ اشتباهشان می نشینند.

و دسته آخر به نظر می رسد مثل دو گروه دیگر مستحق آنچه بر سرشان می آید هستند چون برای دانستن هیچ تلاشی نمی کنند.

در شرایطی که رسانه ها و امکانات آموزشی بی نهایتی در سطح جامعه وجود دارد ناآگاهی خود یک جرم است!

اما این که برای کسب سود بیشتر و به دست آوردن رکورد فروش دست به دامان اهدای جایزه و تحریک حس طمع مردم بشویم شاید یک تکنیک فروش باشد و در سراسر جهان از پپسی و مک دونالد گرفته تا ... از آن استفاده کنند ولی مشتری متعصب و وفادار تنها از طریق مشتری مداری و کیفیت محصولات حاصل می شود امری که مدت هاست در بسیاری شرکت های تولیدی در برنامه ها و دستورات اجرایی کشوی مدیر عامل، خاک می خورد چرا که راه های آسان تری هست!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► به ازای هر ۳۵۰ ایرانی یک کارمند بانک وجود دارد
ربیعی: خصوصی‌سازی بیکاری را افزایش داد ◄

مطالب مرتبط
بنر