بازی بدون بازنده!

يكشنبه ، 1 تیر 1393 ، 09:30

 

در برخی مدارس ابتدای کشورهای اروپایی و آمریکا مسابقاتی برگزار می شود که در آن برنده و بازنده وجود ندارد والدین آخر هفته ها جمع می شوند و فرزندانشان را تشویق می کنند و بعد با شادی به منزل باز می گردند در حالی که نه تعداد گل ها شمرده می شود و نه از جام قهرمانی خبری هست حتما می گویید چه بازی مسخره ای!

به گزارش بانکی دات آی آر، حقیقت این است هدف از برگزاری این مسابقه تقویت کار گروهی و تشویق افراد به تلاش است. کاری که ما ایرانی ها کمتر به آن می پردازیم.

 

 

البته در نظام آموزشی جدیدا تلاش شده نمره حذف شود اما در مجموع از کودکی کسانی تشویق می شوند که نمره 20 می گیرند، اول می شوند، برنده می شوندو برتر از سایرین اند.

فرهنگ تشویق کار و تلاش کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اگر فردی حتی بزرگ سال نهایت تلاش و زحمتش را به کار ببرد اما ثروتمند نباشد و جایگاه ویژه اجتماعی نداشته باشد هیچ گاه مورد تقدیر قرار نمی گیرد و تشویق نمی شود.

هیچ اداره ای به کارکنان سخت کوش جایزه نمی دهد تشویق و تحسین متعلق به کسانی است که بهترین نتیجه را بدست می آورند و اصلا مهم نیست برای آن چقدرتلاش کرده باشند.

در یک کلام نتیجه گرایی سنت قدیمی ایرانی است که باعث شده مدام در رنج و استرس باشیم و بعضا از کار و تلاش تفره برویم. انسان های باهوشی که از هوششان استفاده های عجیب می کنند.

سنتی که برای نخستین بار شب گذشته شکسته شد و سبب شد ایرانی ها بزرگ ترین برنده شب گذشته باشند. تقدیر و شادی برای یک تیم بازنده! پیام تقدیر یک رئیس جمهور، وزیرخارجه وشادی یک ملت برای باخت!

باور کنید تغییر 180 درجه ای یک سنت قدیمی پیروزی بزرگی است که شاید قرن ها تلاش و فرهنگ سازی لازم دارد اما معجزه فوتبال باعث شد یک شبه راه چندین ساله را طی کنیم.

شاید تشویق روحیه کار و تلاش از این به بعد بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد. همیشه کسانی که در راس هرم قدرت اند شایسته توجه نیستند.

نویسنده پرفروش ترین کتاب سال ، بهترین مفسر ورزشی، برترین گل زن لیگ برتر، برنده رتبه یک رشته های مختلف کنکور البته که شایسته تقدیر اند اما تلاشگرانی که در سراسر ایران مشغول تولید فعالیت ، مطالعه و بالابردن سطح معلوماتشان اند هم شایسته تقدیر هستند.

معجزه فوتبال به ما آموخت که بدون برد هم می توان برنده بود!

اگر ره آورد جام جهانی 2014 برای فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ورزش کشور همین یک مورد باشد و بتوانیم فرهنگ تشویق کار و تلاش را در خانواده و جامعه وارد کنیم هیچ تهدید و زورگویی نمی تواند برما غلبه کند.

به این ترتیب در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر چه بیشتر در تمام بخش های کشور خواهیم بود. این پیروزی بزرگ و غرور آفرین را به تک تک شما تبریک می گویم. پیروزی بر شما مبارک.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► پای "زیرمیزی" به دانشگاه‌ها باز شد؟
به ازای هر ۳۵۰ ایرانی یک کارمند بانک وجود دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر