برنج در ماه رمضان گران می شود

دوشنبه ، 2 تیر 1393 ، 10:18



رئیس انجمن برنجکاران با بیان اینکه هر چه از زمان برداشت برنج جلوتر می‌رویم، قیمت‌ها افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به اینکه در تیر و مرداد هر سال قیمت برنج به بالاترین میزان خود می‌رسد، افزایش قیمت برنج در ماه رمضان طبیعی خواهد بود.

جمیل علیزاده شایق ،افزود: در اواخر مرداد و اوایل شهریور هر سال با برداشت برنج، محصول جدید وارد بازار می‌شود و به همین علت قیمت برنج کاهش محسوسی می‌یابد اما هر چه که از شهریور ماه به جلو پیش می‌رویم، با افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

او تصریح کرد: عدم برداشت جدید در این مدت مزید بر علت شده تا قیمت برنج با افزایش مواجه شود.

به گفته شایق، در کنار این موضع، افزایش مصرف این محصول نیز باعث رشد قیمتی آن در این مدت می‌شود.

رئیس انجمن برنجکاران ادامه داد: گرانترین زمان محصول برنج در ماه‌های تیر و مرداد است و این وضع ده‌ها سال است که تکرار می‌شود.

علیزاده شایق بیان کرد: در این میان ممکن است، بازار برنج در سال به علت مراسم‌های مختلف مثل بازار عید، ایام رمضان و بازار محرم به شوک قیمتی روبه‌رو شود، اما به علت اینکه این موضوع پیش‌بینی شده هستند، تاثیری بر بازار ندارند.

به گفته او، افزایش قیمت برنج در ماه رمضان امسال نه تنها به دلیل ورود به این ایام بلکه به علت چرخه طبیعی بالا رفتن قیمت در ماه‌های تیر و مرداد است.

علیزاده شایق درباره قیمت برنج عنوان کرد: قیمت هر کیلو برنج با کمترین میزان شکستگی در شمال، بین ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است اما وضع در تهران از لحاظ قیمت و کیفیت فرق می‌کند.

رئیس انجمن برنجکاران درباره عرضه برنج ایرانی در مرحله دوم سبد کالا خاطرنشان کرد: زمانی که قرار شد دولت مرحله دوم سبد کالا را عرضه کند، دولتی‌ها را راضی کردیم تا برنج ایرانی در این سبد کالاها قرار گیرد اما به نظر می‌رسد که عرضه مرحله دوم سبد کالا یا منتفی شده یا به حالت تعلیق درآمده‌ است.

منبع : خبرگزاری آنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► متواضع نباش، از خودت تعریف کن!
این تصاویر را ببینید، لب به نودل نزنید! ◄

مطالب مرتبط
بنر