بورس همچنان برمدار سقوط

دوشنبه ، 2 تیر 1393 ، 11:54

 

این روزها شاخص های بورس حال چندان خوشی ندارد و اگرچه در بعضی روزها شاخص اندکی رشد را نشان می دهد اما سیر کلی شاخص بورس طی چند روز اخیر نزولی بوده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، کارشناسان دلایل متعددی را برای این امر ذکر می کنند به نظر می رسد بازار در روزهای اخیر تحت تاثیر تصمیمات و عملکرد فعالان حقیقی و حقوقی باشد که بیشتر تحت تاثیر شرایط روانی و رویداد های سیاسی و اجتماعی عمل می کنند.

 

سهامداران و فعالان عرصه بورس این روزها به شدت نگران اند و بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده در این بازار احساسی است و کمتر رنگ و بوی حرفه ای و منطق به خود می گیرد.

عده ای انگشت اتهام را به سوی افزایش نرخ سود سپرده ها ی  بانک ها در ماه های پایانی سال 92 دراز می کنند که به شکل رقیب جدی بازار بورس راه را بر رشد آن بست.

برخی کارشناسان نسبت به روزهای آتی بورس چندان مطمئن نیستند و آینده مساعدی را برای بورس پیش بینی نمی کنند.

این در حالی است که بازار شیشه ای در بدترین شرایط اقتصادی و اوج فشارهای تحریم ها همواره از خود ثبات و مقاومت نشان داده و در شرایطی که بسیاری فعالان در عرصه جهانی بورس منتظر سقوط شاخص سهام در ایران بودند بورس ایران به خوبی مقاومت کرده و شاخص های صعودی داشت.

انتظار می رود با تثبیت اوضاع و فروکش کردن تب نا امیدی و نگرانی کم کم از تصمیمات احساسی کاسته شود و در آینده نه چندان دور شاهد رشد شاخص ها باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► یک آپارتمان 50 متری در تهران چند معامله می شود؟
6 راه برای صرفه جویی در زمان ◄

مطالب مرتبط
بنر