مدیریت کار و تحصیل به صورت همزمان چگونه است؟

سه شنبه ، 3 تیر 1393 ، 11:25


دانشجویانی که هم درس میخوانند و هم همزمان کار و شغلی هم دارند از زمان خود بیشتر لذت میبرند چون علاوه بر تحصیل و حضور در جامعه به عنوان یک فرد شاغل تجربیات زیادی هم کسب میکنند. البته انجام هر دوی اینها به صورت همزمان و در کنار هم بسیار مشکل است اما غیر ممکن نیست.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اولین چیزی که برای هماهنگی بین کار و درس به صورت همزمان و در کنار هم به آن نیاز است مدیریت زمان است. برنامه ریزی های هفتگی و روزانه مطابق با ساعاتی که مشغول به تحصیل هستیم میتواند انجام هر دوی اینها را و همچنین ایجاد تعادل و هماهنگی بین آنها را آسوده کند.
برنامه ریزی که برای هماهنگی بین این دو باید صورت بگیرد همیشه نیاز به تعادل دارد به گونه ای که کار باعث افت تحصیلی نشود یا اینکه درس به کار لطمه ای نزند. این بستگی به سیستم برنامه ریزی دارد که افراد برای خودشان در نظر میگیرند.


افرادی که همیشه در زندگی خود هدفمند عمل میکنند بیشتر تلاش میکنند تا هماهنگی بین کار و تحصیل را برقرار کنند. مخصوصا افرادی که به کار علاقمند هستند و سعی میکنند در طول تحصیل با انجام کارهایی هرچند به صورت پاره وقت تجربه لازم را کسب کرده و در زمان فارغ التحصیلی به اندازه ی کافی با محیط های کاری و اداری آشنا باشند.


کارکردن به تحصیل ارزش بیشتری میبخشد حتی اگر کار و درسی که میخوانیم چندان مرتبط به هم نباشند اما باز هم تجربه ای که به دست می آورید بسیار ارزشمند خواهد بود چون شما در کار مهارت کسب میکنید، به انجام وظایفتان میپردازید، مدیریت زمان را یاد میگیرید و با افراد مختلف آشنا میشوید.


در اصل با کاری که در کنار تحصیل دارید ورزیده تر از قبل خواهید بود انگیزه ی کافی برای تحصیل و کار به صورت همزمان لازمه ی این است که بتوانید این دو را به خوبی مدیریت کنید و افرادی که انگیزه ی بیشتری دارند هم برای کار و هم برای تحصیل بیشتر تلاش میکنند تا در این راه موفق باشند.


وقتی که هدف شما از هر دوی آنها مشخص باشد بهتر میتوانید تصمیم گیری کنید سعی کنید که از ساعات بیکاری خود هر چقدر هم که اندک است لذت ببرید در این اوقات فراغت بیشتر وقت خود را صرف استراحت کنید تا انرژی کافی برای کار و تحصیل وجود داشته باشد.


همیشه سعی کنید که با برنامه ریزی صحیح پیش بروید روزانه کارها و مسئولیت هایی را که بر عهده دارید با خود مرور کنید تا از قبل بتوانید وظایف خود را دسته بندی کنید و اولویت بندی کنید در نهایت اینکه کسب تجربه در طول تحصیل بسیار ارزشمند است چون پس از فارغ التحصیلی شما که تجربه ی کاری دارید هر چقدر هم که اندک باشد راحت تر و سریعتر میتوانید فرصت های شغلی خوب را بدست بیاورید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بدخلق‌ها از افراد شاد کارآمدترند!
سریع‌ترین رایانه جهان متعلق به کیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر