یک لیست خرید خوب چگونه است؟

سه شنبه ، 3 تیر 1393 ، 13:40

 


لیست خرید میتواند شامل هر چیزی باشد گاهی ممکن است این لیست حاوی مواد غذایی، پوشاک، لوازم التحریر یا حتی چندین کالا باشد که مورد نیاز ما هستند. بهتر است همیشه برای خرید یک لیستی تهیه کنیم چون لیست به ما کمک میکند که اولا کالای مورد نیاز خود را تهیه کنیم و ثانیا کالاهایی که مورد نیاز ما هستند را در فروشگاه ها فراموش نکنیم.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آ آر خوبی تهیه یک لیست این است که فقط حاوی کالاهای مورد نیاز است نه کالاهای غیر ضروری. بهتر است همیشه برای خرید رفتن و قبل از تهیه لیست ابتدا به بودجه بندی که برای خرید داریم توجه کنیم پس از آن به سراغ کالاهای ضروری تر برویم و لیستی از آنها تهیه کنیم. حتی برای مسافرت رفتن هم باید لیستی از کالاهایی را که نیاز داریم تهیه کنید.

 


برای خرید رفتن مخصوصا مواد غذایی از فروشگاه های بزرگ استفاده کنید چون در این فروشگاه ها تنوع کالاها بیشتر است و این باعث تنوع در قیمت کالاها نیز میشود. برای تهیه لیست خرید مواد غذایی بهتر است خوراکی ها را دسته بندی کنید تا نظم بهتری به خرید شما بدهد مثلا لبنیات، حبوبات و غلات و ... برای مسافرت باید ترجیحا لیست خرید شما متناسب با امکاناتی باشد که در سفر دارید مثلا خوراکی هایی را که نیاز به نگه داری در یخال دارند را باید از لیست خود حذف کنید.


تهیه لیست برای خرید میتواند به تجربیات شما در خرید های بعدی کمک کند. سعی کنید برای خرید رفتن در یک روز خریدهای متفاوت انجام ندهید مثلا خرید مواد غذایی و پوشاک در یک روز باعث بر هم زدن برنامه ریزی های شما خواهد شد.


سعی کنید یک روز جداگانه را برای خرید پوشاک در نظر بگیرید و با توجه به لیستی که از مایحتاج خود تهیه کردید به خرید بروید. حتی برای خرید پوشاک هم دقت کنید که تمام پوشاک مورد نیازتان را دسته بندی کنید مثلا برای خرید از فروشگاه های مختلف و تهیه مایحتاج خود لازم نباشد که ساعت های طولانی را سپری کنید بلکه در یک روز مشخص مثلا به خرید کفش بروید.


هر هفته سعی کنید خریدهای خود را سازمان دهی کنید به طوری که به بودجه ی شما کمک کند سعی کنید در صرف زمان هم صرفه جویی کنید در لیستی که تهیه کردید از انواع و اقسام کالاهایی که مورد نیاز شماست حداقل خرید خود را برای یک هفته انجام دهید تا هم کالاهای خود را خریداری کنید و هم در زمان صرفه جویی کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► محکومیت نیروی انتظامی به پرداخت 6 میلیارد تومان دیه
با پول هایی که بدهکاران بانکی به جیب زدند چه کارهایی می شد انجام داد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر