چگونه به کارمندان انگیزه بدهیم؟

چهارشنبه ، 4 تیر 1393 ، 05:20

 


انگیزه دادن به کارمندان هنری است که کارفرمایان باید به کار ببرند تا بی انگیزگی و بی حوصله گی کارمندان برای انجام وظایف و مسئولیت هایشان از بین برود. تکنیک های فراوانی وجود دارد که باعث انگیزه دادن به کارمندان برای بدست آوردن شور و نشاط کافی برای انجام کار میشود.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر انگیزه دادن به کارمندان یعنی انرژی دادن به آنها برای تلاش بیشتر. هر چقدر که انرژی و علاقه ی کارمندان به کار و تلاش بیشتر باشد موفقیت آنها هم بیشتر خواهد شد گاهی اوقات کارمندان به دلیل فراموش کردن اهدافشان از کار و شغلی که دارند دچار بی انگیزگی میشوند.


کارفرمایان خود برای راه اندازی یک کسب و کار اهدافی دارند مثل موفقیت، پیشرفت، توسعه و... کارمندان نیز برای انجام کار و شغل خود اهدافی دارند و در خیلی از مواقع این اهداف به دست فراموشی سپرده میشود و باعث میشود که کارمندان بی انگیزه شوند این دور شدن از اهداف باعث بی میلی کارمندان به ادامه ی کار و تلاششان میشود.


تیم کاری هم به همین صورت دارای یک هدف مشترک است پس همیشه بی انگیزگی کارمندان دارای علتی است که باید آن را پیدا نمود مثلا کارفرمایان باید از کارمندان دلیل این بی انگیزگی را بپرسند  چون تیم کاری مثل یک سیستم بزرگ عمل میکند که هر قسمت از آن روی قسمت های دیگر تاثیر میگذارد گاهی اوقات کارمندان تصور میکنند که بی انگیزگی آنها برای دیگر اعضای تیم چندان مهم نیست اما تلاش و کوشش تک تک اعضای یک تیم کاری است که نهایتا به موفقیت آنها کمک میکند.


وقتی که کارمندان بی انگیزه هستند کارفرمایان باید سعی کنند که با آنها صحبت کنند و خوب به صحبت های کارمندان دقت کنند چون کارمندان حتی به مواردی که باعث بی انگیزگی آنها شده است اشاره میکنند. بهترین روشی که میتوان از طریق آن علت بی انگیزگی کارمندان را فهمید صحبت با آنها است و البته پس از ان باید به دنبال راه حل برای از بین بردن این بی انگیزگی بود.


یکی از راه هایی که همیشه میتواند به کارمندان انگیزه بدهد تقدیر و تشکر از آنهاست. همیشه باید موفقیت های کارمندان را در نظر بگیرید و بابت زحمات آنها تشکر کنید با این کار میتوانید انگیزه را به کارمندان بازگردانید وقتی که کارمندان احساس کنند که وجود آنها برای موفقیت یک شرکت و یک تیم کاری ضروری است حتما آن انگیزه ی اولیه را بدست خواهند آورد.


داشتن یک محیط کاری شاد و مثبت که بتواند به کارمندان انرژی کافی بدهد هم میتواند خستگی و کسلی و در نهایت بی انگیزگی کارمندان را از بین ببرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► طرح برآورده کردن آرزوها​ در فروشگاه اینترنتی 5040
محکومیت نیروی انتظامی به پرداخت 6 میلیارد تومان دیه ◄

مطالب مرتبط
بنر