3 نکته برای نام گذاری یک تجارت

پنجشنبه ، 5 تیر 1393 ، 08:46

 

در دنیای تکنولوژی نامهای تجاری متنوع و گوناگونی وجود دارند. هر صنفی برای خود نامی دارد و نام نشان دهنده ی هویت آن تجارت است. برخی سعی میکنند تا با ایجاد نام های قوی تر حرفه ای تر جلوه کنند و این که از خلاقیت برای تولید یک نام خوب استفاده کنند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک نام خوب باید علاوه بر محبوبیت تداعی کننده ی یک تجارت باشد با اینکه خیلی از برندها تلاش میکنند تا بهترین نام ها را برای خود برگزینند اما باید همیشه 3 نکته ی خوب برای نام گذاری تجارت خود در نظر بگیرید.

 

 


1-یک نام تجاری باید بین 5 تا 10 حرف باشد طولانی شدن یک نام باعث میشود که خوب در ذهن مخاطبان جای نگیرد اگر به نام های تجاری بزرگ نگاهی بیندازید یک حرف تکراری در آنها وجود دارد مثل Yahoo,Google, Apple البته اینها تنها نکات کلیدی است که به خلق یک نام تجاری زیبا کمک میکند بیش از همه باید نام دارای تلفظ و آهنگ زیبا باشد.


2-با توجه به اینکه امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت فراوان است و اغلب هم افراد برای پیدا کردن یک نام تجاری مورد نظرشان از اینترنت کمک گرفته و نام شرکت شما را جست و جو میکنند بنابراین باید سعی کنید نام تجاری و لوگوی شما به گونه ای باشد که در صفحات کوچک نمایشی گوشی های هوشمند خوانا باشد و کاربر بتواند لوگو شما را کامل ببیند. اندازه ی مناسب برای یک کلمه و لوگو بسیار مهم است بنابراین سعی کنید در طراحی نام خود اندازه و فونت استانداری را استفاده کنید.


3-در گذشته استفاده از نام های شما به بسیار زیاد بود و این مانعی برای خلق نام تجاری محسوب میشد اما امروزه یک تجارت خوب باید دارای یک قلمرو باشد به گونه ای که نامی منحصر بفرد و متعلق به خودش داشته و با سرچ در اینترنت این نام به راحتی دیده شود.


در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و  وجود SEO داشتن یک وب سایت خوب با نام تجاری معتبر برای تجارت های مختلف ضروری است چون مشتریان باید از اصل بودن یک نام اطمینان حاصل کنند و با داشتن یک نام خوب، لوگوی زیبا و یک وب سایت معتبر مشتریان بیشتری را به خود جذب میکنید.


اگر یک نام کلی و عموی برای تجارت خود در نظر گرفتید میتوانید از یک لوگوی منحصر بفرد برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► چه مشاغلی زوال عقل را عقب می‌اندازند؟
قدرت وام‌دهی بانک‌ها افزایش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر