كشف ميلياردها تومان پول و چك پول جعلي از يك باند

چهارشنبه ، 11 دی 1387 ، 15:09

رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه با اشاره به دستگيري يك باند مهم جعل چك پول و اسكناس گفت: از مخفيگاه‌هاي اين باند ميلياردها تومان چك پول و اسكناس جعلي كشف شده است.

اصغر جهانگير رئيس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه صبح امروز چهارشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديركل حفاظت و اطلاعات سازمان قضائيه نيروهاي مسلح در  خصوص اطلاع‌رساني اقدامات حفاظت اطلاعات قوه قضائيه گفت: نوع كار حفاظتي به نحوي است كه اگرچه با برخورد قاطع همراه است ولي در اين راستا براي حفظ امنيت رواني جامعه تلاش كرده‌ايم.


وي ادامه داد: در مواقعي ضروري اگر اطلاع‌رساني انجام دهيم، به امنيت رواني جامعه خدشه وارد نمي‌شود و در جاهايي كه نياز بوده حفاظت اطلاعات قوه قضائيه اطلا‌ع‌رساني كرده و بزودي نيز از طريق سخنگو در جريان اقدامات حفاظت اطلاعات رسانه‌ها قرار مي‌گيرند.


رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه در پاسخ به سوالي در رابطه با آمار دستگيري باندهاي متخلف تصريح كرد: در مواقعي كه حفاظت اطلاعات آمار ارائه نمي‌دهد، برخي از باندها و شبكه‌ها بصورت كامل شناسايي نشده‌اند و در مرحله شناسايي و تحقيق بسر مي‌برند و پس از شناسايي كامل باند و تخليه اطلاعاتي، آمار آنها ارائه مي‌شود.


جهانگير در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اينكه يكي از باندهايي كه اخيرا دستگير كرده‌ايد، نام ببريد، افزود: يكي از باندهايي كه اخيرا با شبكه‌هاي مختلف كشف و دستگير شده، باندي است كه مقاديري مواد خام پول از كشورهاي همسايه وارد و مبادرت به چاپ چك پول و اسكناس كرده است.


وي با بيان اينكه اين باند فعاليت‌هاي گسترده‌اي در جرايم و تخلفات داشته است، خاطرنشان كرد: بعنوان نمونه آنها درصدد نفوذ برخي كار چاق‌ كن‌ها در سيستم قضايي و ورود به پرونده‌ها بوده‌اند كه به موقع شناسايي و دستگير شده‌اند.


رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه با اشاره به اينكه اين افراد تحت عنوان برخي از نهادهاي رسمي احكامي را جعل مي‌كردند، گفت: مقاديري مهمات، اسلحه و تجهيزات پيشرفته چاپ اسكناس و پول از آنها بدست آمد كه تحت بازجويي هستند.


جهانگير در پاسخ به اين سئوال كه اين افراد در چه استان‌هايي فعاليت مي‌كردند، گفت: فعاليت آنها در استان‌هاي مختلف، از جمله برخي استان‌هاي شمالي، مركزي و تهران بوده است.


وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين باند چك پول و اسكناس را وارد بازار كرده‌اند يا خير، گفت: در اين رابطه كه آيا اسكناس‌ها و چك‌ پول‌ها وارد بازار شده يا نه، در حال تحقيقات هستيم.


رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه تصريح كرد: از مخفيگاه‌هاي اين باند ميلياردها تومان چك پول و اسكناس جعلي بدست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

► ملي كارت بانك ملي در سه كشور عربي قابل بهره‌برداري مي‌شود
مي توان نرخ سود بانکي را کاهش داد ◄

مطالب مرتبط
بنر