مصاحبه با جیل اکسلر صاحب یک فروشگاه بزرگ کتاب

شنبه ، 7 تیر 1393 ، 13:13


جیل اکسلر یک کارآفرین و صاحب فروشگاه اینترنتی jexbo است. او در سال 2007 این فروشگاه را تاسیس نمود که یک فروشگاه آنلاین برای فروش کتاب های مختلف است. نویسندگان مختلف با پرداخت ماهیانه 100 دلار میتوانند در این وب سایت عضو شوند و محصولات خود را به مشتریان بفروشند. خوانندگان و علاقمندان به کتاب از این فروشگاه برای پیدا کردن کتاب های مورد نظرشان استفاده میکنند. بیشتر نویسندگانی که کتاب های شان را خودشان به چاپ میرسانند از این وب سایت استفاده میکنند و میتوانند خودشان برای کتاب ها قیمت گزاری انجام دهند و با مشتریان هم به صورتت آنلاین در ارتباط باشند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر جیل اکسلر خود در زمینه ی نویسندگی کتاب های مختلف برای کودکان فعالیت میکند. جیل اکسلر با راه اندازی این فروشگاه این امکان را به نویسندگانی که خودشان کتاب های شان را چاپ میکنند داده تا بازاری برای فروش محصولاتشان داشته باشند. حتی نویسندگان میتوانند از طریق این فروشگاه با صاحبان فروشگاه های محلی گفت و گو کنند و نسخ ه هایی از کتاب های شان را برای فروش به آنها بدهند. اما این فروشگاه چون به صورت آنلاین فعالیت میکند دسترسی نویسندگان برای فروش محصولاتشان آسان تر است.

 

 

فروشگاه اینترنتی خود را در کجا تاسیس نمودید؟
من این تجارت آنلاین را در میشیگان آغاز کردم.

لطفاً در مورد وب سای تان بیشتر توضیح بدهید.
وب سایت من یک فروشگاه آنلاین است www.jexbo.com این وب سایت برای فروش کتاب ها تاسیس شده است. نویسندگان میتوانند لیستی از کتابهای خود را ارائه کنند و آنها را به فروش برسانند تقریبا وب سایت من شبیه به وب سایت ebay است که همه میتوانند در آن به فروش محصولات خود بپردازند یا مثلا وب سایت esty که هنرمندان و کسانی که هنرهای دستی دارند میتوانند برای فروش محصولات خود از آن استفاده کنند. در وب سایت ما محققان و کسانی که مطالعه و پژوهش انجام میدهند میتوانند به جست و جوی کتاب های مورد نظرشان بپردازند و یا اینکه مستقیم با نویسندگان کتاب های علمی صحبت و گفت و گو کنند.

دقیقا از چه سالی شروع به فعالیت کردید؟
از سال 2007 چون قبل از آن هم هیچ وب سایتی وجود نداشت که خودم هم بتوانم کتابهایی را که مینویسم به فروش برسانم.

قبل از آن به کار دیگری هم مشغول بودید؟
خیر من خانه دار بودم.


هزینه ای که برای تاسیس فروشگاه پرداخت کردید به چه صورت تامین شد؟
این هزینه تنها از پس اندازهای من بود.

رقبای شما چه کسانی هستند؟
ما خیلی متفاوت تر از بقیه ی وب سایت ها فعالیت میکنیم من در این وب سایت امکانات زیادی را برای نویسندگان و مشتریان فراهم کردم تا این تفاوت احساس شود. ما از لحاظ خدمات پشتیبانی مثل تلفن و ایمیل بسیار دقیق هستیم علاوه بر این فعالیت ها مورد توجه خیلی از نویسندگان و خوانندگان هم هستیم.

تجربه ی شما با آنچه که در کار به آن دست پیدا کردید چقدر تفاوت دارد؟
من خیلی سعی و تلاش میکنم تا بیش از آنچه که قبلا انتظار داشتم بتوانم موفقیت کسب کنم و البته سرمایه و زمان زیادی هم برای این موفقیت قرار میدهم.

چه تعداد از نویسندگان از وب سایت شما استفاده میکنند؟
تا الان حدود 65 نویسنده داریم که در وب سایت ما فعالیت میکنند آنها میتوانند به صورت آنلاین فعال یا غیر فعال بودن لیست کتاب های شان را مشخص کنند. یکسری از کتاب ها با شارژ ماهیانه فعال و قابل دسترس هستند و یکسری دیگر به صورت ماهیانه با پرداخت اندکی قابل دسترس میشوند.

در حال حاضر این تجارت شما به چه چیزی نیاز دارد؟
من سعی میکنم که بیشتر برنامه های کامپیوتری را یاد بگیرم.

چه چیزی بیشتر باعث رشد تجارت شما میشود؟
قطعا استخدام افراد متخصص میتواند به من کمک کند تا بیش از قبل پیشرفت کنم. افرادی که تجربه ی کاری داشته باشند قطعا میتوانند به من کمک کنند.

چطور نویسندگان را به وب سایت خود دعوت میکنید از چه راهی برای جذب آنها استفاده میکنید؟
من سعی میکنم با کارم موفقیت هایم را به آنها نشان دهم آنها میتوانند یک لیست از کتاب های شان را در وب سایت ما قرار دهند و استقبال مشتریان را ببینند همین استقبال باعث جذب آنها خواهد شد و این هم برای نویسندگان و هم برای خوانندگان خوب خواهد بود.

توصیه شما به افرادی که میخواهند تجارتی مشابه تجارت شما راه اندازی کنند چیست؟
فقط صبر و پشتکار، رسیدن به موفقیت نیاز به سخت کوشی دارد.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

 

=================

 

► خرید جدید یاهو
تبلیغ فروش لباس‌های داعشی در اینترنت! ◄

مطالب مرتبط
بنر