دلارهایی که توریست های اروپایی به اقتصاد ایران می آورند

يكشنبه ، 8 تیر 1393 ، 11:29


ورود گردشگران خارجی به ایران کانال تازه ای برای جذب درآمدهای ارزی را به روی کشور باز می کند.

به گزارش خبرآنلاين، ورود گردشگران خارجي به ايران مي تواند راه هاي تازه اي براي ورود دلار به اقتصاد کشور باشد.

برخي آمارها نشان مي دهد ورود گردشگران خارجي به کشور رشد ۲۰۰ درصدي را تجربه کرده است. همچنين براساس آنچه مسولان ميراث فرهنگي اعلام کرده اند طي بهار سال جاري ۱۹ هزار اروپايي به ايران سفر کرده اند. سال گذشته تنها ۷ هزار و ۵۰۰گردشگر به ايران سفر کرده بودند. در صورتي که روند ورود گردشگران به ايران افزايش يابد، فضا براي جذب درآمدهاي ارزي اينگونه نيز مساعد مي شود.

 

براساس آمارهاي رسمي ۲۳ هزار و ۶۲۵ گردشگر خارجی در سه ماهه اول امسال به کشور وارد شدند. این در حالی است که به گفته معاون سازمان گردشگری کشور، در مدت مشابه سال قبل تنها حدود هفت هزار و ۴۹۵ گردشگر به ایران آمده بودند. به این ترتیب، میزان ورودی گردشگر خارجی در کشور بیش از سه برابر شده است. به عبارتی ورود این گردشگران با ۲۱۵ درصد رشد همراه بوده است. او می گوید: «آماری که برای ترددها در عید ارائه می شد را قبول نداشتیم چون هر کسی را که خیابان رد می شد چند بار وارد سیستم آماری می کردند.»

در سالهای آغاز دولت نهم و ورود رحیم مشایی به سازمان میراث فرهنگی، آماری از گردشگران ورودی به کشور اعلام شد که از همان ابتدا، مبنای آن برای کارشناسان و فعالان این صنعت مبهم بود به همین دلیل زمانی که اعلام شد تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال ۸۴ یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۴ نفر است، هتل داران و کارشناسان به تعجب به دنبال این گردشگران گشتند.

این روند صعودی ورود گردشگر خارجی به کشور، در طی هشت سال همین طور ادامه داشت. به طوری که سال ۹۱، دولت دهم اعلام کرد سه میلیون ۷۲۹ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده است.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فرآیند استخدام فوری چگونه است؟
بانک‌ها در اردبیل مردم را به صف کردند ◄

مطالب مرتبط
بنر