فرآیند استخدام فوری چگونه است؟

يكشنبه ، 8 تیر 1393 ، 11:42

 

در هر شغل و تجاری نیروی کار بسیار لازم است چون برای پیشبردن یک تجارت وجود یک تیم کاری که بتواند وظایف و مسئولیتها را به عهده بگیرد و روند کار را پیش ببرد ضروری است. برخی از کارفرمایان بر این باورند که روند استخدامی طولانی مدت باعث میشود که کارجویان زیادی را از لحاظ تجربه و مهارت مورد ارزیابی قرار دهد اما برخی دیگر از کارفرمایان ترجیح میدهند که در مدت زمان کوتاه نیروی کار مورد نظرشان را استخدام کنند. استخدام زمانی اتفاق می افتد که یک فرد به یک کار و شغلی نیاز دارد.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر فرآیند استخدام در شرکت های مختلف متفاوت است  مصاحبه، تکمیل فرم، ارسال رزومه همگی به زمان نیاز دارد اما در برخی از شرکتها این روند با سرعت بالاتری انجام میشود. برای سرعت بخشیدن به فرآیند استخدام باید از آگهی های استخدامی بیشتری استفاده کنید و در واقع از منابع مختلفی برای آگهی های استخدامی استفاده کنید و سعی کنید برای استخدام اگر از رزومه یا فرمهای استخدامی قبل از مصاحبه استفاده میکنید آنها را تفکیک کنید و فقط افرادی را که تجربه ی لازم دارند و یا اینکه با شرایط کاری شما متناسب هستند برای استخدام دعوت کنید.

 


سعی کنید که در متن آگهی استخدامی خود کاملا شرایط کاری را توضیح دهید تا کارجویان هم بهتر بتوانند تصمیم بگیرند. به این صورت شما شرایط خود را بیان میکنید و میزان مهارت و تجربه و میزان آشنایی با اصول کاری و تخصص های مورد نیازتان را بیان میکنید. و کارجویان با این توضیحات کامل از شرایط استخدامی بهتر میتوانند برای ارسال رزومه و تکمیل فرم استخدام تصمیم بگیرند.


مصاحبه های استخدامی نباید طولانی مدت باشد مخصوصا اینکه شما قبلا رزومه یا فرم استخدام را به کارجویان ارائه دادید و تا حدودی با تجربیات آنها آشنا هستید. سعی کنید در مصاحبه ها بیشتر سوالات مهمتر را بپرسید تا هم روند سریعتری به فرآیند استخدام بدهید و هم در طول روز تعداد مصاحبه های بیشتری داشته باشید.


رزومه میتواند باعث صرفه جویی در زمان استخدام شود سعی کنید وقت مصاحبه را به گونه ای تنظیم کنید که زمان به هدر نرود و در کمترین زمان بیشترین مصاحبه را داشته باشید.


اگر یک نفر برای مصاحبه با کارجویان در نظر گرفته شده است میتوانید تعداد آنها را افزایش دهید با این کار سرعت مصاحبه ها هم بیشتر خواهد بود البته در برخی از شرکت ها روش های مصاحبه با یکدیگر متفاوت است چون خود کارفرما برای مصاحبه های استخدامی با کارجویان گفت و گو میکند. روند و فرآیند استخدام میتواند تیم کاری را درگیر کند بنابراین سعی کنید همیشه در کوتاه ترین زمان فرآیند استخدام کارجویان را انجام دهید.


وقتی که برای استخدام اقدام میکنید به طبع دیگر کارمندان هم باید به پیگیری، تماس تلفنی، تنظیم ساعت و... بپردازند بنابراین به نوعی دیگر کارمندان هم وظایف شان بیشتر میشود پس سعی کنید در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند استخدام را به پایان برسانید تا تیم کاری به روال هادی برای انجام وظایف و مسئولیتها ادامه دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► احتمال ۲ برابر شدن مبلغ وام خودرو
دلارهایی که توریست های اروپایی به اقتصاد ایران می آورند ◄

مطالب مرتبط
بنر