ماه رمضان با مدرن فامیلی ایرانی !!!

دوشنبه ، 9 تیر 1393 ، 07:09

 

جشن رمضان طولانی ترین جشن مسلمانان به شمار می آید و 30 روز به طول می انجامد بهترین زمان برای شادی و شکر نعمت های خدا. تلویزیون به عنوان رسانه ملی سالهاست به این امر اهتمام می ورزد و سعی می کند بهترین برنامه های ممکن را برای این ماه ارائه دهد.

به گزارش بانکی دات آی آر، چند سالی انقدر سریال و به ویژه طنز پشت سر هم پخش می شد که مردم و برخی علما خواستار تعادل در برنامه ها شدند تا مردم فرصت کنند به عبادت بپردازند.

 

امسال تلویزیون چند سریال برای ماه مبارک ترتیب دیده که در این بین تنها یک سریال طنز دیده می شود. شب گذشته پس از بازی مقتدرانه والیبال ایران نخستین قسمت این سریال در نخستین شب ماه مبارک روی آنتن شبکه سه رفت.

سریالی که تعجب سریال باز های حرفه ای و پیگیرهای عرصه سریال های مطرح جهان را به شدت غافلگیر کرد. این غافلگیری به خاطر موضوع، بازیگران، ساختار ،طنز و یا کلیشه ها نبود بلکه شباهت عجیب و صد درصدی سریال هفت سنگ با سریال آمریکایی مدرن فامیلی که یک سریال موفق و صد البته دور از فرهنگ ایران است بود.

نویسنده قسمت اول و کارگردان تلاش زیادی در بومی سازی این سریال موفق خارجی کرده اما تک تک اتفاقات و رویدادهای سریال به شکل بی سلیقه ای کپی از سریال خارجی است.

این که این سریال ها باید به صورت گسترده در اینترنت پخش شود و قابل دانلود باشد آن هم با زیر نویس فارسی خودش مبحثی است که به نظر من مقاله ای جداگانه می طلبد. اما مسلما آقای نویسنده این سریال هالیوودی را با دقت پیگیری کرده اند.

واقعا فقر فیلمنامه در سینما و تلویزیون ایران به اینجا رسیده که تولید یک سریال 30 قسمته آن هم برای ماه مبارک باید کپی سریال شناخته شده خارجی باشد؟!

کپی برداری فیلم ها وسریال ها بعضا در همه جای جهان دیده می شود اما کپی برداری ساده انگارانه آن هم به شکل کاملا بدون ابتکار سطحی توهینی به مخاطب است که شب گذشته باعث شکه شدن بسیاری شد.

در شرایط بد مالی صدا و سیما واقعا طرح بهتری ارائه نشده بود که قابل ساخت باشد؟ هیچ یک از مسئولان صدا و سیما که سابقه   توفیق سریال هایی مثل سریال کمال تبریزی دارند در تمام مراحل تصویب وساخت این سریال متوجه این موضوع نشدند.

موضوعی که تنها با پخش قسمت اول سریال به شکل فجیعی در چشم تماشاگر فهیم و حرفه ای ایرانی می زد.

در صدا و سیما چه خبراست؟ بعد از عدم فرستادن گزارش گر صدا و سیما به برزیل و گزارش مستقیم بازی های جام جهانی از برزیل، پخش متعدد سریال های آرشیوی ،پخش بیش از اندازه و بی موقع تبلیغات در بخش ها و برنامه های مختلف رسانه ملی این نقطه تاریک دیگری درسریال سازی صدا و سیما به شمار می رود.

لطفا مسئولان رسیدگی کنند؟!!! باید منتظر بود و دید در قسمت های بعدی این سریال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،9 تیر93
همه چیز در مورد گوشت شترمرغ ◄

مطالب مرتبط
بنر