تجربه ی کاری لازمه ی دست یابی به فرصت های استخدامی

دوشنبه ، 9 تیر 1393 ، 12:08

 

تجربه های کاری میتوانند قبل از استخدام شدن و پیدا کردن یک فرصت شغلی بدست بیایند یا اینکه پس از استخدام شدن در یک محیط اداری این تجربیات را به مرور زمان بدست بیایند و کم کم کارجویان را با آن کار آشنا کنند. گاهی اوقات هم تغییر شغل نیاز به داشتن تجربیات کافی دارد مثلا اینکه شغل جدید نیاز به مهارت های لازم و تجربیات کتفاوت دارد.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر گاهی اوقات تجربیات کاری خیلی زود بدست می آیند و گاهی اوقات این تجربیات نیاز به زمان دارند. نکولاس لورد محقق و دانشمند علوم اجتماعی در زمینه ی طراحی متدهای مختلف برای مشاغل و تجارتها در کتاب "Pathfinder" خود مینویسد " با ورود به یک شغل جدید خود را به عنوان یک کارمند داخلی در نظر بگیرید مثل دیگر کارمندان" .

 


همیشه سعی کنید به آنچه که به آن علاقمند هستید و در آن حوزه تمایل بیشتری به کار دارید تجربه و مهارت کسب کنید همیشه برای کسب تجربه در کار باید در محیط های اداری و کاری قرار بگیرید تا از نزدیک نحوه ی انجام کار و روش های آنها را ببینید و از آنها برای انجام کاری توسط خودتان استفاده کنید.


از افرادی که در زمینه های مشابه زمینه های کاری مورد علاقه شما فعالیت میکنند در مورد کار و نیازهای آن سوال کنید اگر شرکت و سازمانی هم وجود دارد که در زمینه های شغلی که مد نظر شماست فرصت های شغلی دارند میتوانید برای کسب تجربه از آن استفاده کنید و کار و نحوه ی انجام آن را از نزدیک ببینید.


سعی کنید از افراد شاغل کسب تجربه کنید چون با صحبت و گفت و گو با افراد شاغل میتوانید نقطه نظرات متفاوتی را از کاری که به آن علاقمند هستید کسب کنید. سعی کنید در مهارت هایی که کمتر به آن تسلط دارید بیشتر کار کنید تا موفق تر باشید. با صحبت با افرادی که در کارشان موفق هستند میتوانید راز و رمزهای خوب کار کردن و کسب موفقیت را از آنها یاد بگیرید.


از همه مهتر کسب تجربه با انجام داوطلبانه ی کار در محیط های اداری است. وقتی که داوطلبانه کاری را انجام میدهید به تجربیات شما می افزاید و بهترین آپشن هم برای کسب تجربه میتواند کارهایی باشد که داوطلبانه یا طی دوره ای آموزشی و کارآموزی در محیط های اداری انجام میدهید با این دوره ی داوطلبانه شما تجربیات کاری بیشتری را به رزومه ی خود اضافه میکنید.


کارآموزی فرصت خوبی است تا کسب تجربه کنید پس نباید با بی میلی یا بی انگیزگی در این مدت زمان به کار مشغول باشید. ایده های خوب، نحوه ی برقراری ارتباط، روابط عمومی خوب میتواند به عنوان تجربه دسترسی به فرصت های کاری را در آینده بیشتر کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مبحث ساعات کاری رمضان و قطعه گم شده پازل پیشرفت
61 درصد زنان جوینده کار تحصیلات دانشگاهی دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر