چند سکه می‌گیری مجلس عروسی گرم کنی؟!

چهارشنبه ، 11 تیر 1393 ، 11:11


ماجرای شرکتی که در اعلام کرده مراسم‌ها را با حضور چهره‌های مطرح و به ویژه هنرمندان برجسته می‌سازد، در دوره‌ای رسانه‌ای شده که هرچند برای افکارعمومی تازگی دارد اما برای اهالی فرهنگ اتفاق تازه‌ای نیست و بسیاری از هنرمندان برجسته نیز از این فرصت برای کسب درآمد استفاده می‌کنند؛ رویکردی که شاید با توجه به عدم برخورداری از امنیت شغلی و اقتصادی بسیاری از چهره‌ها، قابل تقبیح نیز نباشد.

به گزارش تابناک، «در فهرست بازیگران خانم الناز شاکردوست، الهام حمیدی، نسرین مقانلو، تینا آخوندتبار، بهنوش بختیاری، پریناز ایزدتبار، بهاره رهنما و ... قرار دارند. از بین آقایان هم محمدرضا گلزار، امین حیایی، حسام نواب صفوی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز و... هنرمندانی هستند که می‌توانند در مراسم شما حضور داشته باشند. مجریان برنامه را هم می‌توانید از بین محمود شهریاری، علی ضیاء، محمدرضا سنیانی و بهمن هاشمی انتخاب کنید. ما طنازهایی هم داریم که می‌توانند مهمانان شما را سرگرم کنند. البته این آیتم در شب‌های قدر موجود نیست. سامان گوران و حمید ماهی‌صفت از طنازهایی هستند که بتوانند شب خوبی را برای مهمانان شما رقم بزنند. بستگی به معروف بودن و شهرت بازیگر مورد نظر دارد. پایه از ۶۰۰ هزار تومان است و به ۱۸ میلیون تومان هم می‌رسد.»

این بخشی از دیالوگ شرکتی است که برنامه اقتصادی‌اش را حول محور «مجلس گرم کنی» بنیان نهاده و ماجرای پیامک‌هایش را چندی پیش برخی رسانه‌ها پیگیری کردند و به پاسخ‌های بالا رسیدند که اتفاقاً پاسخ بسیار شفافی از سوی مدیر این موسسه بود؛ هرچند این پاسخ شفاف مدیر موسسه «مجلس گرم کنی» با واکنش برخی از هنرمندانی که نامشان برده شده، همراه گشت و مشخصاً کامبیز دیرباز به تکذیب این موضوع پرداخت و تاکید کرده با همکاری حسام نواب صفوی که به وکالت نیز مشغول است، سوءاستفاده نامش را پیگیری حقوقی خواهد کرد.

سوای اینکه تا چه میزان هنرمنذانی که توسط مدیر موسسه «مجلس گرم کنی» نام برده شده، با این پروژه همکاری می‌کنند، نمی‌توان اصل وقوع این ماجرا را رد کرد. در واقع این یک حقیقت انکارناپذیر است که بسیاری از مجریان و خوانندگان، برخی سینماگران و گروهی از ورزشکاران مطرح با دریافت مبلغی در مراسم‌ها حاضر می‌شوند و بعضاً دست به اعمالی می‌زنند که شگفتی صاحب مجلس را نیز در پی دارد اما معمولاً چنین اتفاق‌هایی به صورت رابطه‌ای و غیرعلنی صورت می‌پذیرد.

از گذشته دور، گروهی از ورزشکاران مطرح اقدام به حضور در مجالس عروسی می‌کردند و در قبالش سکه دریافت می‌کردند. یکی از این ورزشکاران که سابقه درخشش در میادین جهانی و المپیک در کارنامه داشت و حال در کسوتی به جز قهرمانی حضور دارد، مشخصاً تا پنج سکه برای حضور در مراسم عروسی دریافت می‌کرد و اتفاقاً در مراسم‌ عروسی چند جمله‌ای سر میز درباره فصائل دامادی می‌گفت که عمدتاً برای نخستین بار ملاقاتش کرده بود! در یکی از مراسم‌ها که سکه نرسید نیز این قهرمان عصبانی شد و به شک بدی صحنه را ترک کرد.

یکی از هنرمندان پیشکسوت سینمای کشورمان که جزو اساتید و بزرگان این عرصه نیز محسوب می‌شود، حتی برای مراسم‌های فرهنگی نیز مبلغی را مطالبه می‌کند که اتفاقاً رقم چندان بالایی نیست: حداقل یک میلیون تومان ناقابل؛ مبلغ نسبتاً اندکی که نه در شان این هنرمند است و نه سرمایه‌ای برای او محسوب می‌شود و حتی قراردادنش کنار نام چنین استادی نیز صحیح نیست و به همین دلیل می‌بایست به همین بیان سربسته اکتفاء کرد.

سوای خوانندگان که معمولاً برای مراسم عروسی و مراسم‌های سازمانی مبلغ قابل توجهی -بیش از درآمد هر شب کنسرت‌شان- دریافت می‌کنند، اساساً مجریان با همین رویکرد اقتصادی به زندگی ادامه می‌دهند. واقعیت آن است که در میان چند قشر مورد اشاره قرار گرفته، مجریان تلویزیون بدترین وضعیت موجود را دارند و به همین دلیل از چهره شدنشان برای گرفتن اجرای مراسم‌ها استفاده می‌کنند و از قبل این اجراها نیز رقم‌های میلیونی دریافت می‌کنند که اگر در هر ماه یک مورد نیز نصیب‌شان شود، حقوق‌شان را تامین کرده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► یک رزومه ی خوب باید چگونه باشد؟
این حریم ها خصوصی است، وارد نشو! ◄

مطالب مرتبط
بنر