اهمیت مشورت در کار و شغل

سه شنبه ، 17 تیر 1393 ، 13:02


مشورت و صحبت و گفت و گو کارمندان با یکدیگر در محیط های کاری اغلب در شرکت ها و سازمان ها در ارتباط با مسائل مختلف است. اغلب کارمندان دارای یکسری از وظایف و مسئولیت هایی هستند که باید آنها را به دقت انجام دهند اما گاهی ممکن است که در زمینه های کاری و یا توسعه دادن آن نیاز به مشورت کردن هم وجود داشته باشد. البته گاهی ممکن است اتحاد و هماهنگی بین کارمندان چندان زیاد نباشد که با یکدیگر مشورت کنند اما مشورت کردن و دیدگاه های مختلف را بررسی کردن میتواند به تصمیم گیری بهتر افراد کمک کند.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر ارتباط خوب و مشورت کردن در یک محیط اداری معمولا به با توجه به ساختار یک شرکت یا میزان همکاری میان اعضای یک تیم کاری هم بستگی دارد. گاهی اوقات کارمندان برای ارتقا یا تغییر در مسئولیت های خود با مدیر مشورت میکنند یا مثلا برای تغییر در روش های کاری که آنها را بهتر از قبل به موفقیت برساند با کارمندان دیگر مشورت میکنند.


به همان میزانی که کارمندان نیاز به مشورت کردن با کارفرما یا دیگر کارمندان دارند کارفرمایان و مدیران هم باید با کارمندان مشورت کنند و ایده ها و نظرات آنها را هم بپرسند چون کارمندان در یک محیط اداری بهتر میتوانند به یکدیگر مشورت دهند و همچنین کارفرمایان نه تنها با کارمندان مشورت میکنند بلکه میتوانند با دیگر کارفرمایان یا مدیرانی که از آنها تجربه ی بیشتری دارند نیز مشورت بگیرند. تبادل اطلاعات و نظرات در مورد کار و مشکلات مربوط به آن یک تیم کاری را سریعتر به پیدا کردن راه حل نزدیک میکند.


مشورت کردن میتواند برای کارمندان هم خوب باشد چون آنها هم میتوانند از تجربیات دیگران یا ایده های مختل برای حل مشکلات یا مقابله با چالش ها استفاده کنند. به طور کلی کارمندان میتوانند با مشورت با دیگران عملکرد خود را بهبود ببخشند و در پروژه ها یا  مسئولیت های جدید بهتر تصمیم گیری کنند. علاوه بر اینها بهبود عملکرد مدیریتی و تصمیم گیری در کار به کارمندان هم این فرصت را میدهد که ایده های خود را مطرح کنند و به نوعی به کارفرما کمک کنند مخصوصا در زمانی که بحران کاری به وجود می آید مشورت کردن و پیدا کردن راه حل های خوب با دیگران به یک تیم کاری کمک میکند تا عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشند.


در کل کارمندان وقتی که با کارفرما یا مدیرشان صحبت و گفت و گو میکنند و مشکلات کاری را مطرح میکنند میتوانند از ایده های دیگر افراد هم برای بهتر کردن روند کار استفاده کنند و همچنین مدیران با ارائه آنچه که کارمندان را به اهدافشان نزدیک میکند در اصل به تجارت خود کمک میکنند.


همین که کارمندان بتوانند نظرات خود را بیان کنند به بهبود روابط کاری کمک میکند و اجازه میدهد که کارمندان هم فرصتی برای بیان ایده های خود در راستای کار داشته باشند و همین به افزایش میزان رضایت شغلی هم کمک میکند و به کارمندان انگیزه ی بیشتری هم میدهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ویژگی کارآفرینان موفق چیست؟
کارت سوخت خودروهای فرسوده سوخت ◄

مطالب مرتبط
بنر