وضعیت بازار طلا در ماه رمضان و افت بورس

چهارشنبه ، 18 تیر 1393 ، 08:55

 

کاهش شاخص های بورس همیشه باعث جذابیت بازار طلا ،سکه و مسکن می شود به نظر شما ماه رمضان در بازار طلا چه تاثیری دارد؟

به گزارش بانکی دات آی آر، بازار طلا در سراسر کشور در ماه رمضان با کاهش داد و ستد مواجه می شود و میزان خرید و فروش به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

همه امید طلا فروشان به میلاد امام حسن مجتبی و عید فطر است که شاید بازار را کمی تکان بدهد که البته معمولا همین اتفاق هم می افتد و به برکت این روزها بازار طلا هم رونقی می گیرد.

 

 

اما حقیقت این است که اگر چه انتظار می رود کاهش معاملات برقیمت ها تاثیرات عمده ای بگذارد اما از آنجا که بازار ایران تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار دارد به جز تغییرات اندک قیمت سکه همه ساله قیمت ها چندان تغییر عمده ای مشاهده نمی کنند مگر اینکه قیمت های جهانی به شکل گسترده ای کاهش یا افزایش یابد.

خبرهای امروز حاکی از افزایش قیمت جهانی طلاست . در خبرها آمده است: به دنبال افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان برای دومین روز متوالی قیمت این فلز زرد بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

این روزها تنها یک چیز بازار جهانی طلا را تهدید می کند و آن واردات طلای ایتالیایی و کره ای به بازار های کشور است. همان گونه که ایران معدن فرش دستباف بود،‌ اما در سال‌های اخیر فرش دستباف چینی با یک چهارم قیمت عرضه می‌شود، همین گونه طلای ساخته شده بدون ضابطه از ایتالیا و کره وارد کشور شده و در بازار عرضه می‌شود.

جالب اینجاست که بعضی از این طلا ها شناسنامه دار و بسیار شیک و در بسته بندی های مختلف عرضه می شوند.

واردات طلای ساخته شده سالهاست به شکل قانونی در کشور ممنوع شده است ولی بعضا دیده می شود برخی شرکت ها و افراد به طور غیر رسمی به واردات این کالا ها به کشور اقدام می کنند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گام اورژانسی برای نجات بازار کار
موجودی صندوق توسعه ملی 40 میلیارد دلار اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر