استفاده از رنگ ها در فضای اداری

چهارشنبه ، 18 تیر 1393 ، 10:42

 


فضای اداری مکانی است که باید ساعت های طولانی را در آن به کار و فعالیت مشغول باشیم بنابراین طراحی و دیزاین این فضا بسیار اهمیت دارد. استفاده از رنگها میتواند فضای کاری را بزرگتر جلوه دهد و در روحیه ی کارمندان هم اثر گذار باشد. علاوه بر اینها ایجاد یک فضای زیبا به جذب مشتریان هم کمک میکند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نوع رنگی که در فضا استفاده میکنیم با توجه به نوع تجارتی که دارید متفاوت است. همین که با ورود به یک محیط کاری فضای دلنشین و زیبا از رنگها و طراحی وجود داشته باشد حس خوبی به مشتریان خواهد داد. استفاده از رنگها میتواند اثر گذاری مثبت برای کارمندان داشته باشد.

 


مشاغلی مثل بانکداری، وکلا، حسابداری و مشاوران مالی و سرمایه گذاری اغلب باید از رنگهای طبیعی برای طراحی و دیزاین محیط کاری خود استفاده کنند. اما همین استفاده ی صحیح از رنگها در فضای اداری باعث میشود که کسلی و خستگی از بین برود.
استفاده از رنگ آبی برای خیلی از تجارتهای مختلف مناسب است چون این رنگ نشان دهنده ی صداقت، وفاداری، هوش، محافظه کاری، امنیت و اعتماد است. همچنین رنگ سبز نیز نشان از آرامش و امنیت، ثروت و رشد و پیشرفت دارد علاوه بر اینها رنگ سبز تیره نشان از ثروت و اعتبار دارد.


استفاده از چند رنگ مختلف در کنار هم میتواند تعادل و هماهنگی را ایجاد کند مثلا ترکیب نارنجی، آبی، قرمز و سبز در کنار یکدیگر میتواند رنگهای مکمل باشند.


همچنین رنگ سبز و آبی تیره باعث ایجاد حس اعتماد به نفس، کنترل و مسئولیت پذیری خواهد شد اغلب تجارت ها کمتر از تاثیر گذاری رنگ در فضای کاری خود استفاده میکنند در حقیقت استفاده از رنگها در هر فضایی پیامی را به مشتریان میرساند و میتواند در خرید و معاملات تاثیر خوبی داشته باشد. هر چقدر که رنگها کمرنگ تر باشند جدیت کار را کمتر جلوه میدهند.


برای طراحی و رنگ آمیزی فضای کاری باید به نوع مشتریان و سن آنها توجه کنید تا اینکه این رنگ بتواند تاثیر گذاری مثبت روی آنها داشته باشد. وقتی که مشتریان برای اولین بار به شرکت شما وارد میشوند باید احساس آرامش کنند بنابراین برای قسمتی که سالن انتظار مشتریان است میتوانید از رنگ نارنجی ملایم و یا زرد خیلی روشن استفاده کنید. همچنین ترکیب آبی و سبز در کنار یکدیگر میتواند احساس خوبی را به مشتریان القا کند.


اگر در زمینه ی محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت میکنید رنگ صورتی ملایم میتواند برای سالن انتظار مناسب باشد. همچنین برای مطب نیز بهتر است از رنگ سبز و آبی استفاده کنید تا برای بیماران آرامش بخش باشد. همچنین از رنگ زرد هم میتواند باعث ایجاد هیجان شود بنابراین از این رنگ میتوانید برای شاد کردن فضای کاری استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► سرمایه گذاری در کدام بازار سود دارد؟
امسال چقدر تلفن همراه وارد شد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر