راه کارهایی برای کاهش هزینه ها در دوران تحصیل

پنجشنبه ، 19 تیر 1393 ، 10:11

 


دوران تحصیل نیاز به یکسری از هزینه ها دارد که این هزینه ها با توجه به رشته و نوع دانشگاهی که در آن تحصیل میکنیم متفاوت است. هزینه ها در طول تحصیل بیشتر تامین مایحتاجی است که برای تحصیل کردن به آن نیاز داریم. اگر بتوانیم در کنار تحصیل و دوران دانشجویی به کاری مشغول شویم تامین مایحتاج برای ما آسان تر خواهد بود اما اگر کار و شغلی هم نداشته باشیم میتوانیم با کسری از راهکارها به صرفه جویی و مدیریت هزینه ها در دوران تحصیل بپردازیم.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر هزینه هایی مثل خرید کتاب، بیمه، لوازم و تجهیزات مختلفی مثل لپ تاپ یا لوازمی که باید برای دروس عملی تامین کنیم جزء هزینه های مربوط به دوران تحصیل است.

 


هزینه هایی که بابت خرید کتاب میپردازیم میتوانند با استفاده از چند راهکار ساده کاهش پیدا کنند مثلا میتوانیم یکسری از کتاب ها را به صورت دسته دوم تهیه کنیم یا از دوستانی که ترم بالاتری را میگذرانند این کتاب ها را قرض بگیریم. استفاده از بن برای تهیه کتاب و یا فروشگاه هایی که تخفیفی هرچند اندک برای خرید کتاب میدهند میتوانند به صرفه جویی در هزینه ها کمک کنند. چون کتاب ها هزینه های تکرار شدنی در هر ترم هستند بنابراین میتوان به خوبی در این هزینه ها صرفه جویی کرد. علاوه بر اینها کتاب خانه ی دانشگاه هم منبع خوبی برای تهیه ی کتاب هایی است که با هزینه ی کمتر میتوانیم از آنها در طول ترم استفاده کنیم.


هزینه های رفت و آمد به دانشگاه را میتوان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش داد چون استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم هزینه ی کمتری دارد و هم شما را از دردسرهای ترافیکی و دیر رسیدن به دور نگه میدارد. برای هزینه های خوراک در دانشگاه اغلب دانشجویان از غذاهای دانشجویی که خود دانشگاه برای دانشجویان تهیه میکند استفاده میکنند علاوه بر این میتوانید خودتان از منزل غذا تهیه کنید تا هزینه هایی را که بابت فست فودها پرداخت میکنید در دیگر قسمتها برای شما پس انداز شود.


میتوانید با دوستان خود یک کسب و کار گروهی راه اندازی کنید تا با همکاری یکدیگر به صورت نیمه وقت هم درآمد زایی داشته باشید و هم اینکه در دوران دانشجویی تجربه ی لازم را برای کسب شغل های بهتر در آینده بدست آورید. یکسری از هزینه ها در مورد بیمه و سلامت ممکن است هر ترم پرداخت کنید که این هم جزء هزینه های ثابت در دانشگاه ها است.


برای خرید تجهیزات و لوازمی که برای دروس عملی به آن نیاز دارید باز هم میتوانید مثل خرید کتاب ها از دوستانی که در ترمهای بالاتری تحصیل میکنند کمک بگیرید مثلا در صورت تمایل میتوانید این تجهیزات را از آنها قرض بگیرید و در پایان ترم به آنها برگردانید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► موفقیت در زندگی
9 عادتی که ثروتمندان در زندگی دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر