رونمایی از یک بدهکار پرنفوذ بانکی

شنبه ، 21 تیر 1393 ، 13:04


انتخاب مدعی شد: فردی به نام «س. ا» که از ابر بدهکاران شبکه بانکی کشور است، با حمایت های یکی از پشت پرده های سیستم بانکی، نسبت به پرداخت اموال بیت المال کاملاً بی توجه است!

«انتخاب» در ادامه می‌نویسد: وی که در دولت احمدی نژاد توسط یکی از دیگر از افراد ذینفوذ سیستم بانکی کشور حمایت می شد ، با وجود صدها میلیارد بدهی به سیستم بانکی کشور ، وام های متعدد دیگری - با حمایت این فرد مرموز - از برخی بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه بانک ها ، دریافت کرده است.

شدت حمایت این فرد بانفوذ به اندازه ای است که وی با اعمال اشتباهات محاسباتی در بانک پارسیان ، قصد تسویه ی بدهی های «س. ا» را داشته است ، اما مدیرعامل وقت این بانک ، متوجه اقدامات متقلبانه فرد حامی «س. ا» شده و مانع ادامه ی اقدامات وی شده است.

این اقدام کم سابقه با حمایت آقای «م . ف» یکی از نیروهای این فرد در بخش «نظارت» بانک مرکزی دولت دوم احمدی نژاد انجام شده است؛ با این حال ، این نیروی امین ، در حال حاضر با حمایت همان چهره ی بسیار پرنفوذ سیستم بانکی مسئولیت های متعددی در یک شرکت سرمایه گذاری از جمله «مدیرعامل تأمین سرمایه یک شرکت» را دریافت کرده است!

از دیگر اقدامات این فرد با نفوذ سیستم بانکی کشور - که به شدت از حضور در رسانه ها ابا دارد و فامیل و سوابقی غلط از خود در رسانه های منتشر کرده - تلاش برای جا به جایی مالکیت یک زمین وابسته به پلی اکریل اصفهان ، یک زمین دیگر در غرب تهران و ... به «س. ا» بوده است!

این درحالیست که عمده ی مدیران بانک ها در دولت گذشته و همچنین بسیاری بانک ها در دولت فعلی ، با حمایت مستقیم وی به این سمت ها انتخاب شده اند.

نکته ی جالب آنکه این فرد ، چراغ قرمز و سبز برای برخی چهره های خاص از جمله «س. ا» است، به طوری که وی به «س. ا» پیغام داده تا زمان حل کردن مشکلات این ابربدهکار ، حق بازگشت به ایران را ندارد! این چهره ی مرموز، پیشتر باعث و بانی بازگشت یک چهره ی متخلف و بسیار موثر در ماجرای فساد سه هزار میلیاردی به ایران بوده است!

قابل ذکر است، روز گذشته رییس کمیسیون اصل نود مجلس طی اظهاراتی بر «نقش بزرگ شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه بانک ها در اقتصاد پنهان کشور»، تاکید کرد . پورمختار گفته است «این شرکت ها نقش بزرگی در اقتصاد پنهان کشور دارند و نوسانات شدید بازار اقتصاد شامل بازار ارز، سکه و واردات و بخش های خدماتی ناشی از برخی اقدامات این شرکت هاست»

به گزارش «انتخاب» ؛ توجه اساسی به این نکته ی کلیدی ریاست کمیسیون اصل نود ، می تواند باعث جلوگیری از بسیاری از فسادهای بزرگ در کشور باشد.

تذکر: این گزارش که نام کامل فرد در آن ذکر شده بود به صورت مخفف ذکر شده است چرا که ادعاهای وارده به این فرد بر اساس آنچه در گزارش آمده، به صورت قانونی اثبات نشده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چرا سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تأسیس شد؟
متوسط هزینه و درآمد ایرانیان اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر