8 راهکار خوب برای شاد بودن در کار

شنبه ، 21 تیر 1393 ، 13:11

 


کار کردن در یک محیط اداری نیاز به انرژی کافی دارد این انرژی را باید با شادی و نشاط در کار ایجاد کنیم. اگر در کار شاد باشیم و به اندازه ی کافی علاقه برای انجام کارهای مان داشته باشیم کمک میکند تا انگیزه ی ما برای کار کردن بیش از قبل شود. وقتی که میخواهیم بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنیم هم این شادی به ما کمک میکند تا به اندازه ی کافی از کار لذت ببریم و بتوانیم هم در زندگی شخصی و هم در کار موفق تر از قبل عمل کنیم.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یکسری از فاکتورها میتوانند به ما کمک کنند تا با شادی بیشتری روزانه به انجام کار و فعالیت های خود بپردازیم.

 


1-شادی را انتخاب کنید. همین که انتخاب کنید در کار شاد باشید یک انتخاب بزرگ انجام داده اید. شما در این صورت تلاش میکنید تا با این انتخاب خود همیشه حتی در مقابل مشکلات در کار با روحیه ی بهتری بتوانید آنها را حل کنید. شاد بودن باعث میشود که مثبت فکر کنید و مثبت فکر کردن به نتیجه ی بهتری از کارها گرفتن کمک میکند. وقتی که انتخاب میکنید شاد باشید بیشتر وقت خود را هم با همکارانی که شادتر هستند در محیط کاری سپری میکنید.


2-به انجام آنچه که به آن علاقمندید بپردازید. ممکن است در شغل فعلی خود علاقه به کار وجود داشته باشد یا وجود نداشته باشند اما شما با باور داشتن اینکه میتوانید به کارتان علاقمند شوید در نهایت به آن دست پیدا میکنید. برای اینکه به با علاقمندی بیشتر به کار فعلی شادتر از قبل باشید تنها میتوانید به مهارتها و تجربیاتی که دارید و به آن دسته از فعالیتهایی که هر روز در کار انجام میدهید و از آن لذت میبرید بپردازید.


3-فرصت پیشرفت را برای خودتان ایجاد کنید. مهمترین چیزی که میتواند به پیشرفت و توسعه شما در کار کمک کند خودتان هستید شما باید برای پیشرفت و کسب موفقیتهای بزرگتر در کار تلاش کنید در این زمینه میتوانید از افرادی که تجربه ی بیشتری در کار دارند کمک بگیرید

.
4-انجام مسئولیتهای بزرگتر. با انجام مسئولیت های بزرگتر در کار میتوانید به تجربیات خود بیافزایید و این مسئولیتها شما را بیشتر از قبل مسئولیت پذیر میکند و وقتی که در کار رشد داشته باشید همین باعث ایجاد انگیزه و میل بیشتر خواهد شد و در نهایت به شما کمک میکند تا شادتر از قبل باشید.


5-خودتان را ارزیابی کنید. ارزیابی باعث میشود که بدانید تا چه میزان پیشرفت کردید و چه مقدار به دانسته های شما افزوده شده است. همچنین میزان عملکرد خودتان را هم میتوانید با این ارزیابی بسنجید وقتی که ارزیابی از خودتان وجود داشته باشد و پیشرفت خود را مشاهده کنید احساس رضایت از شغل هم بیشتر خواهد شد. از کارفرمای خود بخواهید شما را ارزیابی کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بسنجید.


6-منفی بافی نکنید. وقتی که انتخاب میکنید تا در کارتان شاد باشید و با نشاط بیشتری فعالیت کنید پس نباید منفی بافی کنید حتی اگر خیلی هم احساس مثبت اندیشی ندارید سعی کنید احساسات منفی را هم از خود دور کنید. با افرادی که دائما استرس دارند و انرژی منفی را منتقل میکنند کمتر در ارتباط باشید.


7-حرفه ای باشید. سعی کنید که در مقابله با چالش ها قوی باشید و با استفاده از آنها فرصت های بهتر برای پیشرفت را بدست بیاورید. گاهی اوقات مشکلات کاری و چالشهای موجود در آن به پیشرفت و تجربیات کمک میکند و حتی باعث میشود که از آنها فرصت های خوبی برای توسعه دادن کار و یا ارتقا هم به وجود بیاید. افراد شاد اهدافشان را با تلاش در کار بدست می آورند.


8-دوستان زیاد داشته باشید. داشتن دوستان خوب در محیط کاری به شادی بیشتر کمک میکند همکاران معمولا از تجربیات یکدیگر برای موفقیتهای بزرگ استفاده میکنند بنابراین داشتن دوستان خوب یکی دیگر از عوامل مهمی است که به شاد بودن بیشتر در کار کمک میکند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 


► ریکانت پیتی از درآمد زایی در صنعت گردشگری هند میگوید
گرمازدگی و راه‌های مقابله با آن ◄

مطالب مرتبط
بنر