5 مانع رشد اقتصادی

يكشنبه ، 22 تیر 1393 ، 12:37

 

گاهی وقتی نمی شود نباید به گفتن این جمله که "نمی شود که نمی شود" اتکا کرد بلکه باید اندکی تامل کرد از بیرون به مشکل عدم دستیابی به اهداف اقتصادی خودمان نگاه کنیم و عوامل آن را بیابیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، گاهی برخی نگرش های غلط که خواهی نخواهی در بین ما ریشه پیدا کرده مانع از پیشرفت اقتصادی ما به ویژه فعالان عرصه تولید می شود در این گزارش به 5 تای این نگرش ها که ممکن است شما را از پیشرفت اقتصادی باز داشته باشد اشاره می کنیم:

 

1. مصرف بی علت

تبلیغات گسترده بازرگانی ، رواج فرهنگ مصرف گرایی و عقلی که ما نفهمیدیم از کی اما مدت هاست که به چشم گره خورده خیلی ها را به سمت خریدن کالاها یی سوق می دهد که به دردشان نمی خورد.

نتیجه این امر مصرف گرایی و عدم استفاده مناسب از امکانات و دارایی هاست.

2. مشتری مداری وارونه

مشتری مداری در بین بسیاری ازتولید کنندگان ما در حد حرف و شعار باقی مانده امری که مردم به خوبی آن را درک می کنند و در نتیجه این امر کالاهای تولیدی را مصرف نمی کنند این امر به نوبه خود سبب از دست رفتن بازار فروش و برخوردن به مشکلات اقتصادی است.

اینجاست که برخی تولیدکنندگان که کیفیت محصولاتشان در سطح خوبی است ادعا می کنند که تجارت شانس می خواهد! حقیقت این است که تجارت مشتری مداری می خواهد.

3. خام فروشی

فروش با کیفیت ترین محصولات به شکل فله ای و بدون رعایت اصول بسته بندی سبب می شود که کیفیت محصولات به خوبی درک نشود و نه در بازارهای داخلی و نه بازارهای خارجی جایگاه مناسب خود را نیابد.

4. روابط ضعیف

یک تاجر باید روابط اجتماعی گسترده ای داشته باشد و علاوه بر مردم داری از تکنولوژی های روز و شبکه های ارتباطی و اجتماعی برای ارتباط با همکاران و مشتریان بهره ببرد امری که کمتر از سوی برخی تولید کنندگان جدی گرفته می شود.

5. دست کم گرفتن تلاش

باورهای غلط و نامناسبی نظیر اینکه "پول پول می آورد" ، "بند پ در هر کاری لازم است" و نظایر این ها به تحقیر فرهنگ کار و تلاش می انجامد در حالی که مطالعه زندگی افراد موفق نشان می دهد در راه رسیدن  به اهدافشان تلاش های زیادی داشته اند و طعم شکست را بارها چشیده اند. دست کم گرفتن فرهنگ کار و تلاش باعث می شود موفقیت را به تاخیر بیندازیم.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

► برای رفاه حال خانم‌ها
تصمیم جدید شورای پول و اعتبار درباره موسسات مالی و اعتباری ◄

مطالب مرتبط
بنر