افکار منفی کارایی "مغز" را به نصف می رساند

دوشنبه ، 23 تیر 1393 ، 07:09


بر اساس برخی از بررسی‌ها، کاهش افکار مثبت و فکر کردن به موضوعات منفی و ناراحت کننده، ممکن است کارایی مغز را تا حدود نصف کاهش دهد.
سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: عوامل مختلفی موجب کاهش کارایی و بازدهی مغز می‌شوند که عوامل تغذیه‌ای از مهمترین آنها هستند.

وی با بیان اینکه نخوردن صبحانه و پر‌خوری دو عادت نامناسب در بین افراد جامعه است، افزود: این دو عامل موجب افت فعالیت مغزی و کاهش قدرت ذهنی شده و عملکرد سیستم مغزی را دچار مشکل می کند.

ترابیان زاده گفت: البته برخی از عوامل وجود دارند که با وجود تاثیر قابل ملاحظه بر روی سیستم مغزی و عصبی، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

ترابیان‌زاده با اشاره به تاثیر افکار مثبت در افزایش بازدهی مغز، تاکید کرد: بر اساس برخی از بررسی‌ها، کاهش افکار مثبت و فکر کردن به موضوعات منفی و ناراحت کننده، ممکن است کارایی مغز را تا حدود نصف کاهش بدهد.

وی با بیان اینکه فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغز است، یادآور شد: افرادی که افکار مثبت کمتری داشته و در واقع افکار منفی آنها غالب است،‌ بیشتر در معرض کوچک شدن مغز و کاهش عملکرد و فعالیت مغزی هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،23 تیر93
افزایش تماسهای کلاهبرداران تلفنی با مردم ◄

مطالب مرتبط
بنر