عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالا

دوشنبه ، 23 تیر 1393 ، 10:23

این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت از دو هفته گذشته مطرح شده و عرضه املاک مازاد و یا اموال غیر منقول بانک ها در بورس کالا یکی از مصوبات آن بوده است.
پول‌نیوز - مدیر عامل بورس کالای ایران از پیگیری عرضه املاک مازاد بانک ها در تالار این شرکت خبر داد و گفت: امیدواریم این امر در نیمه اول سال 93 محقق شود.

حسین پناهیان افزود: این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت از دو هفته گذشته مطرح شده و عرضه املاک مازاد و یا اموال غیر منقول بانک ها در بورس کالا یکی از مصوبات آن بوده است.

وی از مذاکره بورس کالا با بانک ها برای عرضه املاک مازاد خبر داد و اظهار داشت: بورس کالا با تمامی بانک هایی که ارتباط مستقیمی با این بورس داشته اند، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان مذاکراتی را برای عرضه املاک مازاد انجام داده است.

پیشنهاد عرضه نقدی سکه همچنان روی میز بانک مرکزی است

پناهیان با بیان اینکه، پیشنهاد عرضه نقدی سکه در بورس کالا همچنان روی میز بانک مرکزی است، گفت: در سه ماهه گذشته هفت هزار میلیارد تومان قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شده است و این امر به معنای وجود نوسان در قیمت سکه است، زیرا به هر میزان که نوسان در بازار باشد معاملات قرارداد آتی افزایش می یابد.

به گفته وی، امکان عرضه نقدی سکه در بورس کالا فراهم شده و به بانک مرکزی پیشنهاد داده ایم، در صورت تمایل از این ابزار استفاده کند.

حرکت به سمت تعادل با آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی

مدیر عامل بورس کالای ایران درباره تاثیر آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی در معاملات نیز اظهار داشت: تعادل در عرضه از مهمترین بحث های پیگیر شده است و با اصلاح فرمول توسط وزارت معدن، صنعت و تجارت شاهد عرضه های بیشتر نسبت به هفته های گذشته بودیم.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته محصولات پلیمیری امکان نوسان 10 درصد رشد قیمت را در برخی از محصولات داشت و میانگین موزن در تالار 1.3 درصد است که این امر نشان دهنده سوق یافتن به تعادل است.

وی با بیان اینکه، قیمت پایه اعلامی برای برخی از محصولات در هفته های قبل دارای دامنه نوسان 10 درصدی بود که این رقم به 1.3 درصد کاهش یافته است، گفت: این امر به دلیل اصلاح قیمت پایه و عرضه به میزان مناسب بوده است.

مدیر عامل بورس کالای ایران اظهار داشت: دامنه نوسان 5 تا 10 درصد در زمان حاضر وجود دارد، اما هم اکنون بود و نبود آن موثر نیست و در صورتی که با عرضه بیشتر مواجه شویم راحت تر می توانیم دامنه نوسان را حذف کنیم.

پناهیان با بیان اینکه، افزایش نرخ باعث شد که تقاضاهایی که با هدف مستقیم تولید نبوده از تالار بورس کالا حذف شود، گفت: البته میزان این تقاضا زیاد نبوده به نحوی که از 100 درصد تقاضا حدود 10 درصد کاهش یافته است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► لودر رانی کودک 5 ساله چینی!/تصویر
حذف کارگران شرکتی از دریافت بیمه بیکاری ◄

مطالب مرتبط
بنر