چرا داشتن فن بیان خوب در فضای کاری مهم است؟

دوشنبه ، 23 تیر 1393 ، 13:09


ارتباط برقرار کردن و داشتن روابط عمومی خوب در کار و شغل مهم است. هر کارمندی در یک تیم کاری مشغول به کار و فعالیت است که باید برای انجام کارهای روزانه و وظایف و مسئولیت ها با دیگر کارمندان همکاری و تعامل داشته باشد. کار گروهی نیازمند روحیه ی کاری است بنابراین فن بیان خوب و همچنین خوب گوش دادن به داشتن یک روابط عمومی خوب کمک میکند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر روابط عمومی خوب کمک میکند تا بتوانیم بهتر صحبت کنیم و همچنین بتوانیم با مشتریان و دیگر کارمندان در نهایت ادب و احترام صحبت کنیم. چون روزانه ما در کار و شغلی که داریم دائما در حال صحبت کردن و گوش دادن به کارمندان دیگر و یا مشتریانی هستیم که به ما مراجعه میکنند بنابراین داشتن یک فن بیان خوب و قوی میتواند به جذب مشتری بیشتر هم کمک کند.

 


داشتن فن بیان خوب میتواند به بهبود روابط کاری در یک تیم کاری کمک کند مثلا در یک تیم کاری گاهی نیاز به تصمیم گیری داریم و این تصمیم گری با همکاری و صحبت و مشورت با دیگر کارمندان انجام میگرد بنابراین اگر فن بیان و روابط عمومی خوبی داشته باشیم میتوانیم ایده ها و نظرات خود را ارائه کنیم اما اگر روابط عمومی خوبی نداشته باشیم کمتر میتوانیم ایده های خود را در تیم کاری به اشتراک بگذاریم.


فن بیان و خوب صحبت کردن میتواند در زمان مقابله با چالش ها و مشکلات به ما کمک کند چون میتوانیم با کارفرما یا کارمندان با تجربه مشورت کنیم و از آنها ایده بگیریم. حتی زمانی که استرس داریم و یا فشار کاری زیادی از حجم بالای کار وجود دارد باز هم با داشتن یک فن بیان خوب میتوانیم از دیگر کارمندان کمک بگیریم تا بهتر بتوانیم این حجم بالایی از کار را مدیریت کنیم.


فن بیان خوب شامل مهارت هایی مثل خوب صحبت کردن، در نهایت ادب و احترام صحبت کردن و خوب گوش دادن و... است. اینکه بتوانیم با یک ارتباط کلامی خوب مشتریان را به خرید محصولات و یا فروش کالاها جذب کنیم نیاز به فن بیان خوب دارد. البته داشتن فن بیان خوب نیاز به تمرین و تلاش دارد اما برای اینکه بتوانیم روابط عمومی خوب داشته باشیم باید مهارت خوب گوش دادن را هم تمرین کنیم.


هر مشتری علاوه بر اینکه به صحبت های شما گوش میکند قطعا در مورد خدماتی که شما ارائه میدهید نظراتی دارد بنابراین اگر سعی کنید خوب گوش بدهید و توجه خود را روی صحبت های مشتریان متمرکز کنید مشتری درک میکند که شما به نظرات وی اهمیت میدهید بنابراین این باعث میشود که مشتری بیشتر از محصولات شما استفاده کرده و به نوعی محبوبیت شما را بین مشتریان افزایش میدهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آمار بازدید از برج میلاد تهران از مرز یک میلیون نفر گذشت
بالای 35 سال، شانس ازدواج ندارید ◄

مطالب مرتبط
بنر