افزایش سن امید به زندگی در کشور

چهارشنبه ، 25 تیر 1393 ، 07:19


مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: در ابتدای انقلاب سن امید به زندگی ۵۴ سال بود و این میزان در حال حاضر به ۷۰ سال رسیده است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل‌ مطلق امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به میزان کاهش رشد جمعیت اظهار کرد: مسکن، مشکلات فرهنگی و اشتغال نقش موثری در کاهش ازدواج دارد. وی با اشاره به اینکه تاخیر در باروری به بیش از سه سال و نیم رسیده است، اضافه کرد: تاخیر در باروری پس از ازدواج افزایش پیدا کرده است که هر چه سریع‌تر باید به دنبال کاهش آن باشیم.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت تلاش در راستای کاهش مرگ و میر مادران را مهم دانست و تصریح کرد: همه تلاش‌ها باید با هدف ارتقای میزان باروری و کاهش مرگ و میر باشد که در این زمینه وزارت بهداشت، پزشکان و کارشناسان فعالیت‌هایی را انجام داده‏‌‏اند.

مطلق به علل کاهش جمعیت در کشور اشاره کرد و ادامه داد: رشد ۱۰ درصدی طلاق، کاهش ۱۰ درصدی ازدواج و مرگ و میر ناشی از تصادفات در کاهش جمعیت موثر است و در صورتی که مشکلات برطرف شود شرایط باروری فراهم خواهد شد.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برنامه‌های کنترل جمعیت و پیشگیری از بارداری از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت حذف شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تنها در راستای سلامت مادر و کودک انجام می‌شود. مطلق افزود: آنچه در جامعه مطرح بوده این موضوع است که حرکت جمعیت به سوی پیری است.

وی به سن امید به زندگی در کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدای انقلاب سن امید به زندگی ۵۴ سال بود و این میزان در حال حاضر به ۷۰ سال رسیده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،25 تیر93
10 نکته ی موفقیت آمیز برای کارآفرینان ◄

مطالب مرتبط
بنر