دست عزیزانتان را از راه دور بفشارید/ عکس

چهارشنبه ، 25 تیر 1393 ، 11:17



ابزار بی‌سیم جدید به افراد امکان می‌دهد دست خویشاوندان و اشخاص محبوبشان را از هر جای دنیا بفشارند.
ایسنا: این سامانه از فناوری لمسی برای تقلید حس فشردن دست توسط فردی دیگر از راه دور استفاده می‌کند.

سیستم Frebble محصول نبوغ «فردریک پتریگنانی» اهل آمستردام هلند است؛ وی هم‌اکنون در حال جمع‌آوری بودجه برای تجاری‌سازی ابداعش است.

 

 

 

ابزار بلوتوثی جدید به افراد امکان برقراری ارتباط از راه دور را می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی در دست جای می‌گیرد و حس گرفتن و فشاردادن دست شخص دیگری را شبیه‌سازی و آن را بازتولید می‌کند.

زمانی که Frebble توسط شخصی فشرده می‌شود، گجت متناظر نیز به ملایمت فشار را به پشت دست فرد دیگر اعمال می‌کند تا حس گرفتن دست شبیه‌سازی شود. سامانه این عمل را با دو حسگر فشار واقع در قسمت جلویی انجام می‌دهد تا فشار را ثبت کند. این ابزار همچنین از دو موتور ارتعاشی در یک طرف برای واقعی‌ترکردن حس فشردن دست بهره می‌برد. یک ال‌ای‌دی چندرنگی نیز وضعیت اتصال و فشردن قریب‌الوقوع دست را نشان می‌دهد.



این فناوری را می‌توان به همراه خدمات ویدیویی مانند اسکایپ و Google Hangouts استفاده کرد و بنابراین به افراد امکان دیدن، شنیدن و حس‌کردن لمس افراد را در هر جای دنیا می‌دهد.

طول این فناوری 12.7 سانتی‌متر است، شامل یک باتری پلیمر لیتیوم قابل‌شارژ بوده و از پلاستیک ساخته شده تا به آسانی گرفته شود. Frebble با استفاده از کابل میکرو یواس‌بی شارژ می‌شود و بهای یک جفت از آن 89 دلار اعلام شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مصوبات جدید شورای پول و اعتبار اعلام شد
گران ترین پیراهن دنیا بر تن «شیطان سرخ» ◄

مطالب مرتبط
بنر