نکاتی خوب برای کارجویان

چهارشنبه ، 25 تیر 1393 ، 13:13

 


اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال کار و شغل هستند و میخواهند با فعالیت خود علاوه بر درآمد زایی کسب تجربه کرده و مهارتهای خود را افزایش دهند پس باید از راه کارهای مختلفی که برای پیدا کردن یک شغل خوب به شما کمک میکند استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از یک رزومه ی خوب، بهتر کردن مهارتها در مصاحبه های استخدامی و استفاده از منابع مختلف کاریابی شانس خود را برای پیدا کردن یک شغل خوب افزایش دهید.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر پیدا کردن یک شغل خوب نیاز به تلاش و پشتکار زیاد دارد. اما چند نکته ی خوب میتواند به شما تا بهتر و سریعتر بتوانید از فرصتهای شغلی استفاده کنید.

 


1-ابتکار عمل: شما باید به دنبال کار باشید تقریبا خیلی از فرصت های شغلی خوب هستند که در آگهی ها وجود ندارند و شما باید خودتان با کار کردن در شرکت های کوچکتر کم کم کسب تجربه کرده و به فرصتهای شغلی بهتر دست پیدا کنید خیلی از افرادی که شغل و درآمد خوبی دارند از ابتدا به عنوان کارآموز و با درآمد کم مشغول به فعالیت شدند.


2-خلاقیت داشته باشید: سعی کنید برای نوشتن رزومه و یا مصاحبه های استخدامی متفاوت عمل کنید مثلا رزومه ی خود را با کیفیتی بیش از کیفیت دیگر رزومه ها بنویسید و یا در مصاحبه های استخدامی انگیزه و علاقه ی فراوان برای صحبت و گفت و گو با مدیر و کارفرما داشته باشید. در این صورت کمتر احساس کسلی یا بی انگیزه گی که خیلی از کارجویان در زمان مصاحبه های استخدامی دارند در شما وجود نخواهد داشت و این باعث میشود که شانس شما برای استخدام بیشتر شود.


3-استفاده از منابع آنلاین: منابع کاریابی که به صورت آنلاین هستند بهتر میتوانند فرصت های استخدامی را در اختیار کارجویان قرار دهند خیلی از شرکت ها نیز از منابع آنلاین برای جذب کارمند استفاده میکنند چون دسترسی به اینترنت راحت تر و سریعتر از دیگر منابع است بنابراین بهتر است از سایتهای کاریابی و یا ارسال رزومه به شرکتها و سازمانهایی که برای استخدام نیروی کار لازم دارند استفاده کنید.


4-مهارتهای خود را افزایش دهید: داشتن یک رزومه ی خوب و تجربیات برای پیدا کردن یک شغل خوب لازم است اما بدون داشتن مهارت نمیتوانید از فرصتهای استخدامی استفاده کنید مهارتها نقش مهمی را در پیدا کردن یک شغل خوب دارند چون یک کارفرما بیشتر روی توانایی ها و قابلیتهای شما در کار تمرکز میکند بنابراین مهارتها در کار چه در مشاغلی که نیاز به کار با دستگاه های فنی دارد و چه در مشاغلی که نیاز به کار با نرم افزارها دارد داشتن توانایی و داشتن این مهارتها بسیار مهم است.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چگونه کارمندان شاد داشته باشیم؟
آغاز پرداخت وام‌های ازدواج بعد از عید فطر ◄

مطالب مرتبط
بنر