چگونه کارمندان شاد داشته باشیم؟

چهارشنبه ، 25 تیر 1393 ، 13:25


داشتن کارمندان شاد و فعال برای شرکت ها و سازمان های مختلف اهمیت دارد. وقتی که کارمندان به اندازه ی کافی شاداب باشند و علاقه و انگیزه ی زیاد برای کار و فعالیت داشته باشند قطعا به بازدهی بهتر یک شرکت کمک خواهد کرد و اگر کارمندان یک شرکت بی انگیزه و بی میل نسبت به کار و فعالیت خود باشند قطعا در میزان بازخورد یک شرکت تاثیر خواهد داشت.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مطالعات نشان میدهد که کارمندان شاد در طول روز بیشتر فعالیت دارند و  عملکرد بهتری نسبت به دیگر کارمندان داشته و حتی بیشتر از تغییرات و نوآوری در کار استقبال میکنند. اما شاد نگه داشتن کارمندان در فضای کاری و ایجاد انگیزه برای آنها ساده نیست.

 


شاد بودن در کار به میزان فعالیت و کار روزانه ای که داریم بستگی دارد البته خیلی از افراد طبعا شاد و شوخ طبع هستند اما عوامل زیادی وجود دارد که میتواند روی شادی کارمندان در کار تاثیر بگذارد و از همه مهمتر خود شغل و کاری است که انجام میدهیم. اگر کار و شغلی که داریم استرس زا باشد یا اینکه فضای کاری دارای استرس باشد قطعا کمتر میتوانیم یک فضای شاد داشته باشیم.


کارمندان شاد رضایت شغلی بیشتری دارند و احساس نزدیکی بیشتری با کار میکنند آنها به کار و فعالیت خود علاقمند هستند چون برای کاری که انجام میدهند ارزش قائل میشوند بنابراین کمتر دچار استرس شده و بیشتر از بقیه ی کارمندان فعال هستند.
اما برای اینکه کارمندان شاد داشته باشید باید به چند نکته ی کوچک توجه کنید.


مدیر خوب بودن
یک مدیر خوب باید با برنامه ریزی یک تیم خوب را طراحی کند و مسئولیتها و وظایف کارمندان را مشخص کند یک مدیر خوب باید برای کارمندان نیز برنامه ریزی کاری داشته باشد تا نظم در کار ایجاد شود. در این صورت کارمندان هم با نظم بیشتری در کار پیش میروند و همین باعث میشود که رایت شغلی آنها بیشتر شده و احساس خوبی نسبت به کار و فعالیت خود داشته باشند.


ارزش گذاری برای کارمندان
یک مدیر خوب باید برای کارمندان و فعالیت آنها ارزش گذاری کند و همچنین به کارمندان هم کمک کند تا برای کار و فعالیت خود ارزش بگذارند. مثلا مدیران میتوانند با تشکر و قدر دانی از کارمندان و وظایفی که انجام میدهند میزان رضایت شغلی آنها و انگیزه ی آنها را برای کار بیشتر کنند. یا اینکه اگر کارمندان دارای نقاط ضعف هستند و یا در کار دچار مشکل شدند سعی کنند که با راهنمایی و ارائه راهکار به کارمندان کمک کنند تا بهتر از قبل باشند

 

ایجاد یک فضای مثبت
داشتن یک فضای کاری خوب و مثبت به شاد بودن بیشتر کارمندان کمک میکند فضای کاری که به اندازه ی کافی تجهیزات و امکانات دارد و همچنین طراحی و دیزاین خوبی داشته و کارمندان از کار کردن در آن احساس راحتی کنند. بنابراین کار کردن در یک فضای مثبت به کارمندان انگیزه میدهد. مثلا میتوانید از گیاهان و گلدان های کوچک در فضای کاری استفاده کنید تا در روحیه ی کارمندان اثر داشته باشد استفاده از نور خورشید و روشنایی کافی برای کار کردن لازم است بنابراین ترجیحا از نور کم برای فضای کاری استفاده نکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► دانشجوی فوق‌لیسانس آماده سرایداری!
نکاتی خوب برای کارجویان ◄

مطالب مرتبط
بنر