مهارتهایی که برای فروش کالا به آن نیاز داریم

يكشنبه ، 29 تیر 1393 ، 08:47


برای فروش یک کالا یا محصول باید از یکسری از مهارتها برخوردار باشیم این مهارتها بسیار زیاد هستند اما همه ی آنها فقط برای فروش یک کالا مورد استفاده قرار میگیرند و هدف از این مهارتها تشویق و ترغیب مشتریان برای خرید یک محصول و جذب آنها است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر این مهارتها بیشتر مورد نیاز افرادی است که در زمینه ی فروش یک محصول و معرفی آن به مشتری به این مهارتها نیاز دارند داشتن مهارت های کافی به فروش یک کالا کمک میکند بهترین افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند ابتدا به تقویت این مهارتها میپردازند.

 


1-اعتماد به نفس: اعتماد به نفس مهمترین چیزی است که هر کارشناس فروش به آن نیاز دارد و این مهارتهای جزء مهارتهای اصلی است که بدون آن نمیتوان از دیگر مهارتها هم استفاده کرد چون داشتن اعتماد به نفس شانس فروش یک محصول را بیشتر میکند. وقتی که برای اولین بار در مورد یک محصول صحبت میکنیم باید با اعتماد به نفس این کار را انجام دهیم تا بیشتر اثر گذاری داشته باشد.


2-خوب گوش دادن: افرادی که در زمینه ی فروش فعالیت میکنند معمولا مهارت خوب صحبت کردن را بیشتر از خوب گوش دادن دارند. خوب گوش کردن به فروش بهتر کالاها کمک میکند چون مشتریان معمولا در مورد محصولات سوالات مختلف و جزئی میپرسند و همیشه نظرات و ایده های خود را در مورد یک کالا بیان میکنند بنابراین با گوش دادن به صحبتهای آنها میتوانیم از ایده ها و نظرات آنها استفاده کنیم.


3-استفاده از تکنیک تشویق و ترغیب: همیشه استفاده از تکنیک تشویق و ترغیب به فروش بهتر و سریعتر محصولات کمک کند. ویژگی های یک کالا در اصل مشخصات یک کالا یا خدمات را نشان میدهد اما در نهایت مزایا و امتیازهایی که یک کالا نسبت به دیگر کالاها دارد باعث فروش آن میشود. استفاده از فنون تشویق و متقاعد کردن مشتریان باعث میشود که میل آنها برای خرید بیشتر شود.


4-روابط عمومی خوب: داشتن روابط عمومی خوب میتواند به فروش بهتر محصولات کمک کند چون در اولین قدم ارتباط خوب با مشتری میتواند به جذب آنها کمک کند. روابط عمومی قوی و داشتن فن بیان برای بازاریابی و فروش بسیار اهمیت دارد چون وقتی که بتوانیم از کلام خوب برای برقراری ارتباط استفاده کنیم قطعا تاثیر گذاری بهتری خواهیم داشت.


5-انگیزه: انگیزه ی کافی برای کار فروش و بازاریابی مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد اگر برای کار و شغلی که داریم انگیزه و علاقه ی کافی وجود داشته باشد موفق تر عمل کنیم این انگیزه هم باید در خود بازاریابان وجود داشته باشد و هم اینکه کارفرمایان بتوانند انگیزه ی لازم را برای تیم کاری خود که به امر فروش میپردازند ایجاد کند.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► وام ودیعه مسکن افزایش یافت
چگونه از کلاهبرداری هنگام خرید جلوگیری کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر